dijous, 29 de setembre del 2011

Nuvols

Així, tal qual, sense més ni menys!! Unes xuxes que tot s'ha de dir, a mi m'han quedat molt dolces, però que tot i l'aspecte (he de millorar molt aquest punt, segur que m'ha fallat alguna cosa seguint la recepta de la Su, però si ho torno a provar i em surten millor, actualitzaré les fotos) van desaparèixer en un tres i no res. Hi ha gent a la feina que dona fé d'això!!!
Són una mica laborioses, però valen la pena, i sorprenen a qui les menja, perquè no s'espera que les xuxes es puguin fer a casa...

Ingredients:

- 2 sobres de gelatina neutra en pols ( 2 sobres de 10 gr cadascun, que equivalen a 4 fulles de gelatina neutra aprox.)
- 200 ml. d'aigua
- 300 grs. de sucre
- 100 grs. de gelatina en pols de maduixa o gerds (jo vaig triar gerds)
- sucre glass per arrebossar

Preparació:

Posem l'aigua a escalfar, i quan comenci a bullir, afegim la gelatina neutra i el sucre. Baixem el foc i deixem coure uns cinc minuts. Incorporem la gelatina de gerds, i anem remenant durant cinc minuts més. Veurem que va agafant consistència. Ara ho deixem refredar, fins que comenci a cuallar (crec que jo vaig tenir molt poca paciència i no vaig esperar prou, segur...).
Arribats a aquest punt, agafem la batedora de varilles i muntem la gelatina fins que quedi com si fos una merenga (veureu que va agafant un color rosadet característic), i ho aboquem a un motllo prèviament folrat amb paper film i empolvorat (si, es diu així) de sucre glas. Suposo que com en el primer pas no vaig esperar-me prou, no se'm va muntar tant com esperava...
Ara es necessita de més paciència (i aquí si que vaig esperar!), ja que hem d'esperar que reposi durant (almenys) 12 hores.
Passat aquest temps, ho treiem del motllo i anem tallant els nostres núvols del tamany que més ens agradi, i els tornem a arrebossar del sucre glas.

Mmm... us en llepareu els dits!!!

P.D.: A webos fritos, per la gent que tingui Thermomix, expliquen la recepta per la màquina, que és molt més fàcil, així que si la teniu, animeu-vos!!





Print Friendly and PDF