dimarts, 12 de febrer del 2013

Cake au Jambon

Tinc la recepta d'aquest pastís des de fa molt temps, i ha estat ara quan m'he decidit a publicar-la. Perquè? Doncs la veritat és que no tinc resposta per donar-vos, ha estat així. No hi ha explicació, les coses van com van... suposo que va quedar en l'oblit precisament perquè la tinc d'abans d'iniciar el bloc. A més, aquesta recepta no és meva, la tinc d'una estada a França, de visita a casa d'uns amics que viuen a Toulouse. Preparant el sopar amb uns amics seus d'allà, els quals ens van demanar que preparessim una truita de patates, ells (millor dit, elles) van fer aquest pastís salat de pernil dolç i formatge. I com ens va agradar, evidentment els vam demanar la recepta, cosa que van fer encantats. Un bon record de molts altres que encara tenim del nostre 'passeig' per terres franceses.

Ingredients:

- 150grs. de farina blanca
- 250grs. de pernil dolç a tacos (l'original 200grs.)
- 150grs. de formatge cheddar ratllat (l'original 75grs. i 150grs. d'olives)
- 4 ous
- 10cl. de llet
- 1 sobre de llevat
- 1 cullerada sopera d'oli d'oliva
- sal i pebre

Preparació:

No té molt misteri aquesta preparació. A un bol, posem tots els ingredients, primer els secs, i després els líquids, i els batem obtenint una massa més líquida que no pas densa.

Deixem reposar uns 5-10 minuts i  mentrestant escalfem al forn a 180ºC.

Passat aquest temps, posem la massa a un motllo, i al forn durant 35-40 minuts, que veiem que comença a estar daurat. Per assegurar-nos que està fet, punxarem la massa amb un ganivet i si surt sec, ja està llest per menjar.

El motllo és preferible que sigui de tipus plum cake, però a mi em va fer més gràcia fer-ho en el rodó que tinc de plum cake, que només havia fet servir un cop, perquè quedava més vistós... una tonteria com una altra!