dijous, 23 de febrer del 2012

Crispetes de pasta

Sé que sona estrany el nom de la recepta, però és així, no té més, són unes crispetes fetes amb pasta seca.
La idea està extreta del bloc elmondelacuina, i no m'han quedat tan bé com l'original, però el resultat no va estar gens malament.

Ingredients:

- Pasta seca variada (macarrons, espirals..., que no sigui de 'colors', la normal, sense ou)
- Aigua i sal per bullir
- Sal, pebre, curry... per condimentar les nostres crispetes
- Oli per fregir

Preparació:

Doncs començarem amb el que us suposeu, i és bullint la pasta, seguint les instruccions del paquet, però no fent cas del temps que posa, i bullint-la el doble de minuts. Passat aquest temps, retirem del foc i escorrem l'aigua.
Encenem el foc a 40ºC, i escampem la pasta a una safata de forn (no us oblideu posar-hi paper de forn...), evitant que es toqui. El que toca ara és esperar, ja que hem de ficar la safata al forn i esperar que la pasta se sequi i sembli que no l'haguem cuit. A elmondelacuina la té unes sis hores al forn. En el meu cas va ser una mica menys, però no gaire.
I ja ens queda un últim pas, i és fer les nostres 'crispetes'. A una paella hi aboquem oli i l'escalfem, com si anessim a fer unes croquetes, per exemple. Quan estigui ben calent, hi anem posant la pasta, en tandes curtes, no us passeu i intenteu omplir la paella de pasta, ja que de seguida la pasta s'inflarà i pujarà a la superfície. Retirem la pasta i la deixem a un plat cobert de paper de cuina perquè absorveixi l'excés d'oli. Per condimentar, jo vaig triar sal i pebre per la meitat de les nostres crispetes, i curry per a l'altra meitat. Aquí va a gustos, ho heu de condimentar amb el que més us agradi. I com em va agradar molt la manera que vaig veure de presentar la recepta, me la vaig 'apropiar', i us la presento igual.

No és un súper plat, però us asseguro que sorprendreu!!




Print Friendly and PDF