dimecres, 15 de febrer del 2012

Pizza

Clar que si!
És veritat, estic a dieta, però la dietista ens permet algún capritxet, com és el cas d'aquesta pizza que us porto avui. Es fa en cinc minuts, no necessita més temps, i els ingredients per gaudir-la, són al gust de cadascú. Us asseguro que no trigareu res en fer-la, i menys en menjar-la!!

Ingredients (per dues pizzes):

- 500gr. de farina (si teniu de força, millor. jo vaig fer 250gr. de farina de força, 250gr. de farina integral, per allò de la dieta...)
- 250ml. d'aigua
- 30gr. de llevat fresc (si és en pols, a la caixa normalment us dona les equivalències entre una i altra. jo vaig posar la meitat, perquè volia una pizza de massa més aviat fina)
- 25ml. d'oli d'oliva
- 10gr. de sal
- el que més us agradi per condimentar la pizza, nosaltres vam optar per un pollastre marinat amb chimi-churri, ceba, i xampinyons. I clar, salseta de tomàquet i mozzarella!

Preparació:

Si no teniu màquina d'amasar, heu de tenir ganes d'embrutar-vos les mans, però és el que toca, no ens queda una altra.
A un bol gran, posem la farina i el llevat, i ho barregem. Afegim l'aigua (important: freda), i continuem barrejant, durant cinc minuts.
Ara és el torn de la sal, i cinc minuts més marejant la farina. I per últim, hi aboquem l'oli, i uns altres cinc minuts acabant de barrejar-ho tot.
La teoria diu que el millor és deixar reposar la massa 24h per treballar-la millor... jo no ho vaig fer, i no vaig tenir problemes, la veritat.
I ara, amb l'ajuda d'un rodet de cuina anem estirant la massa, deixant-la ben primeta, i si podeu, donant-li la característica forma rodona (no es garanteixen resultats perfectes en la forma). Quan la tinguem preparada, preescalfem el forn a 220ºC, i anem preparant-la per coure-la: una base de salsa de tomàquet, mozzarella per cobrir, i a sobre el pollastre a trossets, la ceba en juliana i els xampinyons en làmines. Per acabar-ho d'arrodonir, el nostre toc, com si no: bitxo a tutiplen, i orenga. I apa, uns 15-20 minuts al forn, depenent de com de torrada us agradi la massa, i nit de pizza i ... (aquí el que us agradi, futbol, peli...).

Salut!!






Print Friendly and PDF