dimecres, 16 de gener del 2013

Panets de pizza farcits de xistorra


Em sembla que ja hem tornat tots a la dinàmica habitual del nostre dia a dia, oi?

No us vull desanimar, però si no us agafeu algun dia de vacances abans, ja no tenim festius fins finals de març, que és Setmana Santa!!! Però no patiu, que aquí estic jo per fer-vos passar millor els dies amb noves receptes, jeje.
I la recepta d'avui és molt senzilla, ja veureu, i us donarà molt joc, ja que podreu utilitzar la vostra imaginació per fer totes les variacions que se us acudeixin.

Ingredients:

- Massa de pizza (recepta aquí)
- Xistorra

Preparació:

Jo sempre tinc massa de pizza a casa. Quan en faig, en faig molta quantitat, la separo en porcions d'una pizza, faig una bola de cada porció, ben embolicadeta en paper film, i la congelo. Així, com els divendres és nit de pizza, l'únic que haig de fer és treure una bola del congelador al migdia, i quan arriba la nit donar-li forma i preparar-la.

Primer de tot preescalfem el forn a 200º, calor a dalt i a baix.

Separem la massa en porcions de 80 grams aproximadament, i sobre una superfície amb una mica de farina, els hi donem la forma característica de pizza, però sense patir per si no ens queda perfecte.
Sobre cada porció, col·loquem un trosset de xistorra, i ho emboliquem amb la nostra massa, fent una bola on la xistorra ens quedarà dintre. Anem disposant les boles a la safata de forn, deixant una separació entre cada una d'elles.
No hem de patir perquè aquesta massa no puja gaire, i és poc probable que es toquin un cop ficades al forn.
Fiquem la safata al forn uns 12 minuts, o fins que veiem que la massa comença a daurar, i ja podem degustar els nostres panets farcits.

Com ja us he dit, si feu servir la imaginació, podeu fer el que se us acudeixi... no deixa de ser una versió casolana (m'atreviria a dir que rupestre) i mini d'un calzone... podem ficar formatge amb la xistorra, o fer-les amb sobrassada i un toc de mel, el que més us convenci!!