divendres, 11 d’agost del 2017

Arròs caldós de llamàntol

Hi ha una cosa que no entenc. En plena era 3.0, que encara hi hagi comerços que exigeixin un mínim d'import per pagar amb targeta, no m'entra al cap. Desconec totalment les taxes que han de pagar els establiments per tenir un datàfon per cobrar, però penso que a dia d'avui, aquest import mínim no hauria d'existir. Ho entenc si entres a un comerç a comprar un xupa-xups que pot costar 10 cèntims. De fet, jo que soc pro pagament amb targeta, em faria una mica de vergonya fer això.

Us vull posar un exemple que m'ha passat recentment. Tenia la tarda lliure. Els minis estaven amb els avis, i havíem quedat amb la senyora Pumuky que la passava a buscar en cotxe a la feina. Arribo abans de l'hora, i entro a una cafeteria a fer un café mentre espero. Sec, demano un tallat, i quan me'l porten, veig un cartellet darrera de la caixa que posa: "Consum mínim per pagar amb targeta 10€". 10€!! Però si el consum mitjà d'una cafeteria deu estar sobre els 3€, més o menys!! I el problema no és ja que facin això (per mi ho és...), sinó que aquesta informació hauria de ser totalment visible abans que tu seguis i demanis... Total, que ja em veus a mi demanant un entrepà, un aigua, i no sé què més que vaig guardar a la bossa, fins que vaig arribar al consum mínim. Que si, que em va passar per culpa meva, per la meva mania de no portar mai efectiu a sobre, però tot i això que m'ha passat, continuo pensant igual, i que no ha d'haver-hi necessitat de portar diners a sobre. Molts podeu poensar que per un tallat és normal no cobrar amb targeta, però... si gairebé arreu es pot pagar amb el mòbil!! Disculpe-me, però sobretot en petits comerços com aquest, no els sortiria a compte acceptar qualsevol pagament amb targeta? Amb excepcions com la que us comentava abans d'imports ínfims (per sota de 50cèntims). No sé vosaltres, però si jo sé que en el comerç x puc anar a fer un cafè o un refresc sense patir per si no porto diners, el tindré de referència segur.

I vosaltres, esteu a favor o en contra de l'import mínim? Des d'aquí ja us dic que la senyora Pumuky, més que a favor o en contra, està a favor de que jo sempre porti diners a la butxaca, jeje.

Avui us porto un arròs que està per llepar-se els dits, i amb el que si el feu, voldreu repetir. Caldós, súper gustós, espectacular!

Ingredients:

- 2 llamàntols 
- 1/2 ceba
- 2 grans d'all
- oli
- 150grs. de tomàquet triturat
- safrà (opcional)
- 1 culleradeta de café de pebre vermell dolç
- 1 litre d'un bon caldo de peix o fumet (jo he fet servir el caldo de peix Aneto)
- 300grs. d'arròs

Preparació:

El primer serà obrir els llamàntols per la meitat, i reservar-los. Seguidament, piquem la ceba i l'all, i ho sofregim en l'oli.

Afegirem a la paella el tomàquet triturat i sofregim uns cinc minuts, a foc mig. Passats els cinc minuts, afegim el safrà, si volem, i el pebre vermell dolç, i remenem tot.

Incorporem ara els llamàntols, i ho sofregim tot cinc minuts més, perquè vagi deixant anar tot el seu sabor.

Ara afegim l'arròs, remenem durant un minut, i aboquem el caldo de peix. Molt important un bon caldo, això és 3/4 parts del plat.

Coem durant uns 14 minuts com fins ara, a foc mig, i passat aquest temps, retirem del foc i deixem reposar entre 5 i 10 minuts.

Servim l'arròs, posant mig llamàntol per plat, i gaudim!

Notes:
- Les quantitats són per 3-4 persones, depenent de com siguin de famolenques.
- Es pot afegir, quan incorporem el tomàquet, un grapadet de gambes pelades, però així tal qual ja és més que bo.
- Podeu retirar el llamàntol abans de fer l'arròs, i tallar la cua, servint-la per sobre dels plats, per tal que els comensals no hagin de "treballar", tot i que penso que no els importarà.
- No us oblideu gaudir-ho amb un bon vi...