divendres, 26 de febrer del 2016

Pastís de remolatxa i xocolata

Us agraden els refrescos? Jo no soc gaire de prendre, ni refrescos de llimona, ni de taronja, i tampoc els de cola. Habitualment prefereixo un got d'aigua, un suc, o una cervesa, no ens enganyarem. I no us vull enganyar, no és perquè pensi que tot és producte químic i sucre, sinó perquè simplement no em diuen gran cosa. Bé, combinat amb algun licor, segurament tampoc li faria un lleig...

Però hi ha cops que em vé molt de gust. És com si el meu cos em demanés un refresc, com si la meva 'taxa' de menjar/beure 'no natural' estigués sota mínims i l'hagués d'igualar d'alguna manera. Per aquestes ocasions sempre tinc a casa una petita reserva de refrescos per saciar aquesta ànsia incontrolable de refrescos. Per això, i per poder oferir als convidats, tant refrescos com combinats (i per als no convidats també...).

A vosaltres us passa amb algun aliment/beguda? A mi amb els refrescos és amb el que més em passa, però la llista no s'acaba aquí.

Avui, una recepta que, a excepció que és una mica calòrica, perquè no deixa de ser un pastís, és molt natural i sana, que no està gens malament.

Un pastís de remolatxa i xocolata que he extret del llibre Postres y otras dulcerías, de la Pam, del blog UnodeDos, que em van portar els reis. Un gran regal que estic aprofitant molt bé.

Ingredients:

Per al pa de pessic:
- 200grs. de xocolata 70%
- 60grs. de café acabat de fer
- 200grs. de mantega
- 5 ous
- 200grs. de sucre
- 250grs. de puré de remolatxa
- 135grs. de farina de rebosteria
- 10 grs. de llevat químic
- 45grs. de cacau en pols 

Per al farcit:
- 100grs. de xocolata 70%
- 50grs. de nata
- 50grs. de Baileys
- un pessic de sal
- 8grs. de mantega

Per a la cobertura:
- 100grs. de nata
- 100grs. de xocolata 70%
- 30grs. de mel

Preparació:

Buf, quin munt d'ingredients, oi? Però no patiu, que no és gens difícil.
Primer de tot escalfem el forn a 180ºC, calor a dalt i a baix, i sense aire, i folrem un motlle rodó de 20cm. amb paper sulfuritzat, que prepararem el pa de pessic.

Desfem la xocolata, i afegim el café. Barregem i afegim la mantega a trossos, barrejant fins que es fongui.

Separem rovells de clares, que muntarem a punt de neu.

Batem els rovells amb el sucre i ho afegim a la barreja anterior de xocolata i café. Afegeix seguidament el puré de remolatxa (que no és més que remolatxa cuita i triturada), barreja bé, i després incorpora les clares, integrant-t'ho tot.

Finalment, afegim la farina, el cacau i el llevat químic, tamissat. El que farem és remanar tots els ingredients fins a integrar-los, no pas batre'ls.

Aboquem la massa al motlle, i enfornem durant aproximadament 35 minuts (jo ho vaig tenir 40).

Deixem refredar i ho reservem fins a l'endemà per tallar-ho.

Per preparar el farcit, desfem la xocolata amb la nata. Aquest pas jo l'acostumo a fer bullint la nata i després passant la nata al bol on tinc la xocolata.
Afegim el Baileys, la sal i la mantega i barregem fins obtenir una barreja homogènia.

Preparem la cobertura igual que el farcit, només que canviem Baileys, sal i mantega per mel.

Finalment, només ens cal muntar-ho: obrim el pa de pessic per la meitat, cobrim una de les parts amb el farcit, tapem amb l'altra meitat, i posem la cobertura per sobre, procurant que quedi ben tapat.

Què em dieu, no li fotrieu queixalada?

Bon cap de setmana, sigueu feliços!!