dimecres, 11 de maig del 2011

Crema catalana muntada

Després d'unes curtes però intenses vacances, torno a la càrrega amb energies renovades, i amb una recepta... innovadora, que evidentment no és meva, jo l'he extreta de la web apuntsdecuina, a partir d'una idea de l'Albert Adrià (sisi, el germà de Ferran Adrià). És bastant laboriosa, però la veritat és que l'esforç ha valgut la pena, són unes postres que a mi m'han agradat molt.

Ingredients (per unes 5-6 persones):

- 500g de nata líquida 35%mg
- 5 rovells d’ou
- 75g de sucre
- Canyella
- Pell de taronja

Preparació:

Per fer la crema catalana muntada, posarem la nata líquida juntament amb un branquilló de canyella i part de la pell de la taronja ben neta en un cassó. Ho portem a ebullició i ho deixem infusionar uns minuts.
En un bol apart barrejarem els rovells d’ou i el sucre amb unes varetes.
Colarem la nata infusionada (jo aquest pas el vaig obviar, però bàsicament perquè se'm va passar per alt) i la barrejarem amb compte amb els rovells i el sucre. Posar de nou la barreja en el cassó i sense parar de remenar, portar-ho a 85ºC (un altre punt a tenir en compte, perquè no tinc termòmetre, així que ho vaig haver de fer a ull...). Apartar ràpidament del foc i estendre en una safata, filmar-la i deixar-ho reposar en fred 24 hores.
Un cop passades les 24 hores, agafem la crema i la muntem amb unes varetes fins que tingui textura de nata semimuntada (un punt cremosa, sense ser totalment compacte, com la nata 'normal').

I només ens queda gaudir d'una manera diferent d'unes postres de tota la vida...
Com podeu veure a les fotos, per presentar-ho he 'reciclat' uns pots de iogurt de vidre, imitant també al Martí (apuntsdecuina).


Crema Catalana

Crema Catalana