dilluns, 16 de gener del 2012

Rom Caramel

També per Nadal, a part del Bailey's casolà que ja us vaig ensenyar a fer, com sempre hi ha cava i ja sabeu que begudes amb gas i Bailey's no són bons amics, vaig fer una recepta de licor que vaig veure a 'El zurrón de los postres', on podeu trobar més d'una recepta licorera. És senzilla, només heu de tenir una mica de paciència, perquè requereix temps, i queda un licor suau, dolcet (no molt), i que fresquet passa molt bé com a xupito. Això si, no és per fer baixar, que consti!! D'aquests licors per fer baixar tinc pendent fer-ne un, que d'aquí a no gaire caurà, ja el veureu.

Ingredients:

- 500 ml. de rom negre
- 300 ml. d'aigua
- 300 grs. de sucre

Preparació:

A un cassó posem a quasi bullir l'aigua, i quan comenceu a veure-li les bombolletes típiques, a un altre cassó posem el sucre a foc baix, amb 20 ml. d'aigua, fins que es vagi formant el caramel. Aquí és on es posa a prova la vostra paciència, ja que a foc fluix és un procés molt lent, i heu d'anar vigilant constantment perquè en qualsevol moment es pot endurir i us quedeu sense recepta. Quan comenci a agafar la tonalitat marronosa característica, a poc a poc incorporeu la resta de l'aigua calenta, amb molt de compte no us cremeu, que pot esquitxar, i una cremada de sucre és molt fotuda!!!
I només ens queda deixar refredar, i un cop fred, incorporar el rom, barrejar, i el més important, posar-ho a una ampolla maca, per fer la presentació amb una mica de cara i ulls. D'on he tret la recepta, abans de passar-ho a l'ampolla final, ho passa per un colador. Jo no ho vaig fer, i no van quedar restes, així que potser a vosaltres tampoc us cal.
I a beure s'ha dit!!!

P.D.: Perdoneu les fotos, després d'un intens i calorífic dinar de Nadal, han quedat com han quedat...






Print Friendly and PDF