dissabte, 31 d’agost de 2013

Croquetes de cabrales by Vivi (Reto el Asalta Blogs)

Bon dissabte a tothom!

Si, ja ho sé que els dissabtes no és dia per publicar, però com llegireu una mica més avall, la ocasió ho mereix.

Els que ja heu tornat de vacances, com ho porteu? Amb piles carregades o més foses que mai?
I els que encara no heu fet, ja teniu planejat què fareu?
Espero que els que ja esteu de tornada us hagi sigut lleu, i als que esteu a punt de començar, les gaudiu molt.

Jo ja he tornat a la càrrega, i com a la feina estan a mig gas (els que sabeu on treballo ja sabeu perquè ho dic...), podríem dir que he tornat amb les piles carregades, o més aviat, em permeto acabar de carregar-les.
I quina millor manera de tornar que participant al repte de El Asalta Blogs, i on aquest mes d'agost ens hem dedicat a asaltar el bloc de la Vivi, Hoy cocina Vivi, on trobareu receptes de tot tipus, i no podeu deixar de visitar.

I què he robat jo de la seva cuina? No me n'he pogut estar, mira que em vaig proposar descansar una mica de la meva passió 'croquetil', però va ser veure les seves croquetes de cabrales, i va ser amor a primera vista... però ara si que faré un descans, i durant una temporada m'estaré de publicar croquetes (no prometo res, que consti, jajaja!!!). He variat una mica la recepta original (només una mica, eh!), per fer-la més meva, i ja la tinc a la llista del meu top ten (què us haig de dir jo, si són croquetes!). Està claríssim que podeu heu de fer totes dues versions, i fer la que més us agradi. Vivi, dona't per robada!

Em sembla que entre tots els que participem, haurem deixat la cuina de la Vivi bastant buida, espero anar veient aquests dies els robatoris de tots els asaltants!

I ara anem amb la recepta:

Ingredients (per unes 20 croquetes):

- 500ml. de llet
- 25grs. de mantega
- 2 cullerades de farina de rebosteria
- 200grs. de formatge cabrales (si, soc molt radical i he posat el doble, però el formatge em perd...)
- ou, pa ratllat, oli per fregir

Preparació:

I què us haig de dir que no hagi explicat ja de com fer les croquetes? La manera de preparar-les és diferentr a com vaig fer les de roquefort, i crec que m'agrada i em convenç més aquesta, així que el proper cop, quan torni a fer de roquefort, les faré així.

El primer que farem serà preparar una beixamel amb la mantega, la farina i la llet, amb el procediment de sempre: posem a escalfar la mantega a una paella, i quan hagi agafat calor, afegim la farina, per cuinar-la, no ens interessa pas que les nostres croquetes tinguin gust a a farina crua. Un cop la farina ha agafat color, anem afegint la llet per tandes, a poc a poc, a mesura que vagi espessint la barreja, sense deixar de remoure, per evitar que quedin grumolls, i que se'ns cremi la salsa. Aquí us dic el de sempre, si en voleu una massa més densa, augmenteu la quantitat de farina, o disminuiu la de llet, i a la inversa.

Un cop tinguem la nostra beixamel, és moment d'abocar el cabrales a daus petits, per tal que es desfacin més ràpid, i continuar removent una estoneta fins a tenir tot el formatge fos.

Ho deixarem a una safata que cobrirem posteriorment amb paper film perquè la massa no faci crosta, i la deixarem refredar. Per mi, com sempre, millor deixar-la reposar d'un dia per l'altra.

Quan tinguem la massa freda, és moment de donar forma a les nostres croquetes. En aquesta ocasió les he fet igual que la Vivi, rodones, i tal i com les he anat fent, les he desat a una safata per tornar-les a refredar de nou (amb aquestes calors estiuenques, val la pena assegurar-se el tiro, ja que la massa de seguida agafa escalfor i es torna difícil de treballar), durant una hora aproximadament.

Finalment, les passem per ou i pa ratllat, i les fregim en abundant oli calent, i ja les tenim llestes per menjar!!

A casa, tal i com anaven sortint de la fregidora, anaven desapareixent, per sort, vaig tenir sort de reservar algunes per ensenyar-vos les fotos que veieu.

La Vivi les va acompanyar d'una salsa de codony que feia una pinta espectacular, jo en aquest cas vaig ser mooolt més pràctic i vaig servir-les amb una melmelada de maduixa (molt dolça), per contrarrestar la fortor (i l'excés voluntari) de cabrales.

Fins al següent Asalta Blogs!!



71 comentaris:

  1. Personalment el cabrales no em mata però aquestes croquetes tenen una pinta estupenda!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Neus!
      Només que canviis el cabrales per un altre formatge que sigui més del teu gust, ja tindras unes croquetes delicioses!
      Petons!

      Elimina
  2. Jo aquesta nit em vull apuntar! A veure si ho aconsegueixo!
    Mai he fet croquetes de formatge blau, però fa temps que en tinc ganes, o sigui que em quedo amb aquesta recepta i ademés m'agrada la teva versió, amb doblñe de formatge que a mi tb em perd! ejjeje
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja t'he vist apuntada Anna!
      Em reitero el que et vaig dir, me n'alegra veure't de nou 'en actiu', i és un plaer tenir-te per la meva cuina.
      Un petó!

      Elimina
  3. Hemos robado la misma receta...!!!! me gusta tu cambio con las fresas aunque con el membrillo tambien estan deliciosas!!

    ResponElimina
  4. Me han encantado!
    Nos vemos el mes que viene en la Cocina con Angi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Deseando estoy de poner en práctica la receta que le he birlado!
      Besos!

      Elimina
  5. ostres si t'has pasat! la setmana pasada en vaig comprar (per primera vegada a la meva vida) pensant-me que no seria gaire i fort i vaig alucinar! genial la proposta de croqueta amb el contrast de la mermelada! m'encnata! petons

    ResponElimina
  6. Deliciosas!Ya me quedo por aquí, magnífico asalto.

    ResponElimina
  7. Me encantan las croquetas, y las tuyas de cabrales tienen una pintaza...
    Para comerlas de una sentada;)
    Buen asalto!

    ResponElimina
  8. Que riquisimas!! Me encantan!! tiene que estar de lujo!

    ResponElimina
  9. que ricas esas croquetas de cabrales! te han quedado estupendas. un besote

    ResponElimina
  10. Muy ricas !!! Seguro que están deliciosas !!!
    Un besazo. Feliz día.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Mara, más que están, estaban, jeje!

      Besos!

      Elimina
  11. Que ricas, me ha encantado ese contraste con lo dulce...!!!
    Besitos...!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Mina, la verdad es que es un contraste estupendo!
      Un beso!

      Elimina
  12. Quines croquetes més bones!!! Fan ganes d'agafar-ne una :)
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja, totes les que vulguis Aisha, ja saps que ets benvinguda a la meva cuina!

      Petons!

      Elimina
  13. Con extra de cabrales... qué bueno!!! Y el contraste con la mermelada de fresa tiene que ser la bomba, aunque Yo soy más de mermeladas ácidas o especiadas, jejjeje
    Hasta el próximo asalto, un beso

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yo es que por los quesos me vuelvo loco Vivi!
      Con fresa la va muy bien, pero me queda pendiente probarlas con membrillo!
      Un beso!

      Elimina
  14. Que buen asalto Víctor!!!! Tus croquetas con ese toque dulce tienen que ser una delicia!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Sandra! El contraste del queso fuerte como el cabrales con la delicadeza de la mermelada de fresas lo hacen un bocado muy bueno!
      Besos!

      Elimina
  15. En casa nos encanta el queso, así que me lo apunto para hacerlo!!
    Buen asalto ;)
    Rebeca, de lacocinaderebeca.blogspot.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. Apunta Rebeca, pero no me robes todavía que yo no soy el asaltado, jajaja!
      Besos!

      Elimina
  16. Que buenas estas tengo que hacerlas me encantan te quedaron riquisimas buen asalto
    me quedo de seguidora
    !!!! besinos!!!!
    http://eltoquedebelen.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias María Belén!
      Si te gusta este queso, las croquetas te van a encantar!
      Besos!

      Elimina
  17. Company, jo també duc dins la malaltia de la croqueta, m'encanten, i aquesta vegada he triat unes altres, però les de cabrales també les tinc apuntades per fer-les prompte. Tenen molt bona pinta!!!!! Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que les croquetes són un vici Pep, i són genials perquè les pots fer gairebé del que se t'acudeixi!
      Salut!

      Elimina
  18. M'agraden molt, la veritat, T'han quedat de luxe segur que vas triomfar amb elles. Bon robatori
    Angi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Angi! Ves-te preparant que la teva cuina ja tremola, jajaja!
      Petons!

      Elimina
  19. ¡Wow, qué rico!. Me los comería todos. Genial asalto.
    Un saludo cordial.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Carolina, me alegro que te hayan gustado!

      Besos!

      Elimina
  20. una buena elección y una buena ejecución!!! enhorabuena!!! me quedo por aqui y te invito a visitarme. besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias, eres más que bienvenida, te veo en tu cocina!
      Besos!

      Elimina
  21. Hola Victor!
    quina pinta mes bona que tenen! Cuando sea mayor (blogerilmente hablando) quiero hacer croquetas de cabrales y que me queden així.

    Buen botín que te llevaste bandido!

    Saludos
    Marisa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja, muchas gracias Marisa!
      Estoy convencido que no te hace falta ser mayor para hacerlas tan ricas o mejores que las mías, jeje!

      Besos!

      Elimina
  22. Tienen que estar deliciosas, te han quedado fantásticas, con estas recetas la vuelta a la rutina es más fácil. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Clara, me alegro que te hayan gustado!

      Besos!

      Elimina
  23. Buen asalto!! No te conocía así que ya te he añadido en el twitter. Hasta el próximo asalto ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pilar!

      Muchas gracias, ya te he localizado en twitter, jeje!
      Te veo por la cocina de Angi!

      Besos!

      Elimina
  24. Respostes
    1. És que no me'n puc estar, a la mínima en faig, jajaja!

      Petons!

      Elimina
  25. Esta era una de las recetas que había pensado en robar, pero...me decidi por otra, aunque esta la sigo teniendo guardadita para otra ocasion
    Besos
    La ladrona de guante violeta

    ResponElimina
  26. Ñam ñam están diciendo!! ;) Buen robo,mua!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja, lo decían, se acabaron demasiado rápido!
      Besos!

      Elimina
  27. Un robo delicioso, aunque me temo que en casa la única fan del cabrales souy yo... Aunque pensándolo bien, eso puede ser una ventaja, porque no me quitarán ni una... jijiji...
    Saluditos.

    ResponElimina
  28. Muy buena pinta esas croquetillas!!!
    Fantástico asalto.
    Besos.
    La Churretosa

    ResponElimina
  29. Tinc un amic boig per el cabrales, em sembla que tendré que fer un esforç croquetil. Ets el rei de les croquetes, jajajja. Petons.

    ResponElimina
  30. Pumuky, hola!! Vaya vaya menudo robo perpetrado te has llevado.
    Me encanta el queso, creo que las haré... me vuelven loca estas bolitas.
    Da igual que lleve, las croquetas como las pipas jajaja... que peligro en casa las tengo prohibidas hacer, porque no queda nada.

    Besos "Pal vientre, todo lo que entre"

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja, tú lo has dicho, las croquetas son como las pipas, un vicio!
      Me alegra que te hayan gustado, y si te gusta el queso, estas son tus croquetas, jeje!
      Besos!

      Elimina
  31. Buffff casi casi coincidimos.....ja ja.....yo tb adoro el queso y la croquetas.....y no hice estas porque vi antes las de cuatro quesos pero te puedo asegurar q estas caen pronto y como las tuyas , con mucho mucho laborales......
    UN BESO

    ResponElimina
  32. Que rico asalto! y que combinación mas buena, estoy segura que deben de estar para chuparse los dedos. Besos

    ResponElimina
  33. Buenisimas, estas las preparo seguro, ñammmm
    besoss

    ResponElimina
    Respostes
    1. Prepáralas Toñi que seguro que te encantan!

      Besos!

      Elimina
  34. Fixa't et vinc a veure per la vainilla i tinc que tornar per el Asaltablogs, es que no m'organitzo, la veritat.
    M'han agradat molt aquestes croquetes, tenen que estar de vici i la presentació genial. Ets un bon asaltant, de primera

    Petonets

    Eli

    ResponElimina
  35. Wooowww que ricas deben estar,me chifla el cabrales,me gusta hasta su aroma.En casa no gusta,pero un día de estos me doy un homenaje Víctor a tú salud.

    Un saludo

    ResponElimina
  36. Menudas croquetas!! Que pinta que tienen, quiero comerme más de una ahora mismooo jejeje. Felicidades por tu gran trabajo, te han quedado genial.
    Besos

    ResponElimina