dimarts, 14 de gener de 2014

Núvols de xocolata per començar l'any

Bones, i bon any (molt retrassat) a tothom!!

Què, ja us pensàveu que m'havia fugat a una illa paradisíaca, i m'havia oblidat de tot i de tots vosaltres, oi? Doncs sento molt dir-vos que no és així... simplement, m'he pres un descans d'aquells maratonians. Abans d'acabar l'any, vaig decidir que durant les festes nadalenques no publicaria res, i que a la tornada, just passat reis, començaria amb el ritme habitual de publicacions, visites, experiments a la cuina... però com veieu, no ha estat així. La setmana passada, quan tothom tornava de les seves vacances, un servidor començava les seves, i es va veure envait pel pecat de la peresa, i l'ordinador, i tot el relacionat amb la tecnologia es va convertir amb el meu enemic, a excepció del mòbil, que no entenc com podem dependre tant d'ell, i d'instagram, que em confesso estic enganxat. Tret d'aquestes dues coses, us haig de reconèixer que no he visitat a ningú, amb el que segur que m'he perdut un munt d'interessants propostes, ni tant sols els companys de Bake the World i el Asaltablogs, ni he revisat comentaris que han arribat al bloc, ni res de res, gairebé ni he penjat fotos a instagram, només he fet likes, i algun comentari. I per no fer, com facebook el tenia oblidat, se'm va passar que a Galette feien un curs de macarons, al qual ja fa temps que li tinc ganes, i que van fer aquest diumenge. I més ràbia em va fer quan em vaig enterar que al curs hi anaven tres persones amb les que tenia ganes de coincidir. Però com no es pot estar a tot, al següent m'apunto si o si!

Bé, ja us deixo de rotllos, després d'explicar-vos el meu periple de peresa vagància, us ensenyo el que vaig fer pel meu cumple (què lluny que queda ja!) als companys de feina, i que en vista de l'éxit que va tenir, tornaré a fer perquè està molt i molt bo. Es tracta dels núvols de xuxe de tota la vida, en versió xocolata, i estan inspirats en la recepta de Clemenvilla, de Bocados de Cielo.

Ingredients:

- 220 gr. de sucre
- 3 clares d'ou (en el meu cas pasteuritzades)
- 12 gr. de làmines gelatina
- 80 gr. de xocolata negre al 70%
- 60 gr. de sucre (a l'original sirop d'àgave)
- 90 ml. d'aigua
- una cullerada sopera de suc de llimona
- 40 gr. de cacau en pols


Preparació:

El primer que farem serà preparar un motlle quadrat, no molt gran, amb paper de forn engrassat amb mantega per posteriorment poder desmotllar millor els nostres núvols, i també posarem en aigua freda les fulles de gelatina per hidratar-les.

Mentres la gelatina s'hidrata, posem a foc l'aigua i tot el sucre fins fer un almívar, no volem que arribi a ser un caramel de color marró, sinó que ens interessa que quedi transparent. Un cop fet aquest almívar, enretirem del foc, afegim les fulles de gelatina escorregudes i ho barregem tot.

Deixem que la barreja d'almívar i gelatina vagi refredant, i mentrestant, muntem les clares a punt de neu amb el suc de llimona.
Quan tinguem les clares muntades, afegim l'almívar a les clares sense parar de batre, en fil, i amb compte que en estar encara calent aquestes cremades són perilloses!

Seguidament, fonem la xocolata (al bany maria, al microones...), i fem el mateix que hem fet amb l'almívar, l'incorporem a les clares sense parar de batre-ho.

Per tot el procés, us recomano que feu servir una batedora elèctrica. Es pot fer manualment, però heu de tenir uns braços que ni l'increible Hulk...

Aboquem la nostra barreja al motlle que hemn preparat al principi, i toca que ho deixem reposar, sense necessitat de nevera, tot un dia, així que ara a tenir paciència! 

Passades les 24 hores, desenmotllem la massa i la posem sobre una superfície, per tallar-la amb un ganivet que prèviament hem untat amb oli per evitar que se'ns enganxi, de la mida que més ens agradi. Jo vaig seguir el suggeriment original, i vaig fer daus de 2x2 cm. aproximadament. No patiu per com es deforma en tallar-ho, ja que recupera la forma original.

Quan tinguem tota la massa tallada, arrebossem els nostres núvols amb cacau, i els degustem, no podreu parar de menjar-ne!!



23 comentaris:

  1. oh, sí, boníssims!! Has trigat però has tornat, i amb força!! així que enganxat a instagram...? Jo també! Ha ha ha. potser és perquè qualsevol foto queda molt bonica, però enganxa molt i molt!! Bonísims, aquests núvols. esperem veure que has recuperat la forma. Fins aviat!

    ResponElimina
  2. Benvingut! Haig de confessar que els núvols no m'agraden gaire, si bé és cert que MAI no n'he menjat de casolans... a jutjar per les fotos sé que no deuen tenir res a veure amb la versió comercial i m'estan entrant ganes de provar de fer-ne algun dia... t'han quedat molt, molt llaminers!

    ResponElimina
  3. Què originals els núvols de xoco, molt millors que els originals!! i per aquí se t'ha trobat a faltar, però no passa res, hi ha temporades de tot! un petó!

    ResponElimina
  4. Qué! nos hemos puesto de acuerdo para publicar chucherías, eh??? Que tal si intercambiamos alguna? :P Esta versión de nubes de chocolate me ha chiflado!!! así que espero hacerla pronto, eso si, una para mi, el resto para mis sobrinos que a mi no me convienen nada :P. Besos.

    ResponElimina
  5. Qué xulada, nunca las habia visto así, me parecen muy originales y seguro que están buenísimas. Bss.

    ResponElimina
  6. Pues nos parece una manera genial de comenzar el año..., nos parecen muy ricas.
    Feliz 2014 para ti (con retraso también ;)
    Abrazos.

    ResponElimina
  7. WoW, que bien te han quedado esas nubes y de chocolate, que nunca las he probado!!! tienen que estar riquísimas!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  8. Ostres! jo fa poc vaig fer els típics núvols de maduixa. No n'he provat mai de xocolata: me'ls apunto que segur que estan boníssims!!

    ResponElimina
  9. Hola Víctor, precissament avui em preguntava per on eres.
    Aquests núvols de xocolata tenen una pinta estupenda. No soc gaire d'aquest dolç, pero he de confesar que mai els he testat casolans. Prenc nota de la teva recepta i a veure si m'animo a fer-los.
    Petons!

    ResponElimina
  10. Anda que tu empiezas mal el año!! por todo lo alto, que rico!! que textura....uhmmmm, dan ganas de pegarle un bocaaaao!!
    Un abrazo!!
    Ettore

    ResponElimina
  11. jo en vaig intentar fer de normals pero no em van sortir, nose perque, aquests de xocolata son molt vistosos i creatius!! no me'n pots enviar un paquetet per correu expres!jej petons

    ResponElimina
  12. Hola desaparecido jaja, empiezas el año dulcemente y estas nubes estan sublimes y en perfecta formación
    Una abraçada

    ResponElimina
  13. Pues sí que hemos vuelto a la vez,jejejeje. Que buena pinta y que originales las nubecitas de chocolate, son geniales.

    Un besito!

    ResponElimina
  14. Brutals! Jo crec que si els tasto, no podré para i m'empatxaré!!! Quina passada! Víctor això és una tornada a "lo grande"! Petons!

    ResponElimina
  15. Una forma deliciosa de empezar el año. Te deseo lo mejor en este 2014. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  16. O sigui...que tots estem parlant de dietes...i va i tu en poses aquestes xuxes??? no hi ha dret!
    M'ha encantat la recepta...a veure si la faig pels nebots...per la feina no, que són molts i n'hauria de fer un trailer! Benvingut guapo...que ja et trobàvem a faltar!!!!
    Gemma de Food&Cakes by GB

    ResponElimina
  17. Bentornat! Nosaltres anem al teu ritme, a veure si avui publiquem... Aquests núvols ja els vaig veure en el seu moment (sant instagram!) i tenen una pinta espectacular, quan vulguis ens en pots portar a nosaltres :P
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  18. Són súper chules! M'encantaría poder-les fer un dia d'aquets per desprès de sopar que sempre em quedo amb les ganes de degustar alguna peça dolça, a més de xocolata! :):)

    ResponElimina
  19. Ohhhhhhh Victor!!!!, te estaba leyendo y me parecía que estaba leyendo mi propia historia!!!..coincidimos en todo ..excepto en que yo aún no actualicé el blog ;)
    A veces estamos tan inmersos en las redes sociales..que si IG, que si FB, que si Twiter..que yo al menos, ya no se ni donde poner la cabeza...con lo cual, una vez al año suelo tener una crisis de abandono total de todo..no quiero ni mirar, ni contestar, ni nada de nada :)..pero acabamos cayendo de nuevo..y bueno, es que yo no podría estar sin mi blog y amigos blogueros!
    Empiezas el año muy dulce, me gusta!!!. Nunca hice nubes, pero siempre me tienta, a ver si ahora me voy a animar viendo las tuyas!!! :)
    Miles de besos mi perezoso :)...ahora todos a trabajar!!!!!!!!!!!!!!!! muassssssss

    ResponElimina
  20. He sigut molt pacient i m'he llegit tota l'entrada continguent la temptació d'anarme'n correns a veure la foto i quina fila feien aquets nuvols de xocolata i no m'ha decebut, tot el contrari, tenen una pinta exquisida, una passada. Jo t'entenc perfectament, també faria un kitkat de veritat, que quan el faig sempre es a mitges i no acabes de recuperar-te del tot, que vols que et digui. Lo important es que hagis descansat, disfrutat de la família i d'aquest nen tan bonic que tens, ja se't trobava a faltar. Molts petons i benvingut.

    ResponElimina
  21. Pues vaya, has vuelto con fuerza de tu retiro perezoso, sí señor, no me extraña que tus compañeros quedaran encantados con estas chuches, sólo me hubiese faltado una foto con una nube mordisqueada para ponerme a hacerlas en este mismo instante... pintaza!!!
    Besos

    ResponElimina
  22. Tu no pateixis Víctor, que l'Alba segur que fa més cursos i podem coincidir en una altra ocasió!!!! :P t'han quedat de luxe els núvols, una bona manera de començar l'any :P petonets

    ResponElimina
  23. Uauuu quins dolços més temptadors!!! Els tinc que provar de fer, m´han agradat molt...ja es nota que has tornat descansat ;) Petons

    ResponElimina