dijous, 30 de gener de 2014

Panna Cotta de torró de xixona

Bé, ja veieu que començo a agafar el meu ritme. Poc a poc estic acabant de recuperar-me del refredat al que, pel que estic comprovant, aquest hivern tots acabem caient tard o d'hora.
I què millor per agafar el ritme que aprofitant aquelles barres de torró que han caigut en l'oblit passades les festes perquè no ens les hem menjat? A casa no som gaire de torró, ho haig de reconèixer, habitualment faig el de xocolata (el típic de Suchard) i el de coco, que són els que més ens agraden, i la família sempre compra algun, o el porten dels lots que reben a la feina. Als afortunats que treballeu, us donen lot de Nadal? A la nostra empresa això no es porta. Bé, ni donar lot de Nadal, ni sopar d'empresa, ni pujada de sous, ni tractar bé al treballador, però aquesta és una altra història.

Aquest any, va quedar a casa una solitària barra de torró de xixona, i ràpidament, quan la vaig veure en la seva solitud, vaig saber quin seria el seu destí, que no va ser un altre que convertir-se en panna cotta. No n'havia fet mai, pensava que em costaria més, però ja veureu que és molt fàcil i a més està molt bona. Reconec que pel meu gust, potser massa dolça, però per a la llaminera de la casa, tenia la dolçor perfecta, jeje!

La recepta està basada en la recepta de la panna cotta original proporcionada per Sant Google.

Ingredients:

- Una barra de torró de xixona (uns 140-150 gr.)
- 400 ml. de nata per muntar
- 3 fulles de gelatina neutra
- 60 gr. de sucre
- canyella en pols per decorar

Preparació:

El primer que farem serà hidratar la gelatina submergint-la en aigua freda.
Mentrestant, triturem el torró de la manera que més ens convingui: turmix, amb les mans, thermomix... segons l'estri que tingueu a casa i la quantitat de trossets que us vulgueu trobar a la panna cotta.

Un cop fet això, posem a coure a un pot el torró esmicolat, la nata i el sucre, fins que comenci a bullir, removent de tant en tant. En aquest moment, retirem del foc, i afegim les fulles de gelatina ben escorregudes. Barregem bé per disoldre la gelatina en la barreja, i ja podem posar-ho als motlles que més ens agradi. Jop vaig aprofitar l'ocasió per estrenar un motllo de bombons que em vaig comprar no sé quan, i que ja li tenia ganes.

Ho deixem refredar, i seguidament ho reservarem a la nevera durant almenys tres hores perquè cualli la barreja. En el meu cas un cop cuallada, vaig posar-ho una hora al congelador per poder-ho desmotllar sense dificultat. 

Servim, decorat amb la canyella en pols, o cacau en pols, o sucre de llustre, què us agrada més?







21 comentaris:

  1. El meu marit és un apassionat del torró de Xixona, encara que nosaltres tampoc som molt del torró i a casa "entra" poc, però el de Xixona és un d'ells i desapareix. Així que per fer aquestes postres hauré de comprar-lo, jhahaha, igual m'ho reservo i amb la primera tableta que entri aquest any ho provaré, sembla una delícia.
    Un petó

    ResponElimina
  2. Jo també hi faria una bona queixalada, i tant! Ha de ser boníssima, i es veu fàcil de fer! Petons

    ResponElimina
  3. Jajaja, Sant Google. Yo también soy muy devota. Pues te ha hecho un milagro con la tableta de turrón que te quedaba! Porque vaya pinta la pannacotta, y es verdad que parece muy fácil.
    Besitos

    ResponElimina
  4. HEY que bons , m'agraden moltisim semblen bons de fer , crec que et vaig veura per canal cocina?? jajaja esteu genials !
    BESADES

    ResponElimina
  5. Si si, més val començar a reciclar els torrons! Espero que et recuperis del tot! Petons!

    ResponElimina
  6. Quina salivera!! Fan una pinta fabulosa aquestes Panna Cottes!! Tinc torrons de Xixona que ens van sobrar de les festes i si vols que tu digui, encara no he preparat mai Panna Cotta!!! Així que ja m'has donat una idea ;)

    Petonets!

    ResponElimina
  7. M'encanta aquesta pannacotta, i més si es de torró de xixona. Jo li vaig demanar al meu pare que em guardés torró de xixona per poder fer els postres que vaig veient als blogs :)
    O siguie que aquesta recepta serà una de les que provi ;)
    En referència als treballs, a Holanda tampoc és la panacea.
    petons

    ResponElimina
  8. Vaya idea tan genial para invertir los restos de turrón de las navidades!!! Y con lo que me gusta a mí la panna cotta... mmmmm. Es una receta genial Víctor!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  9. fantastic postre ! ideal per aprofitar les restes! petons

    ResponElimina
  10. Woooow!!!! Qué delicia, somos muuuuy amantes de la pannacotta. Y el turrón blando nos gusta mucho también. Así que este postre seguro que está entre nuestros favoritos.
    Un beso.

    ResponElimina
  11. Victor esto para un amante del turron como yo es irresistible,me la llevo tu receta para cuando pille una barra de turrón.
    Bon cap de setmana
    una abraçada

    ResponElimina
  12. Víctor, jo també vaig agafant el ritme!! Ja em tens per aquí donant una ullada a tot el que m'he perdut darrerament!! :) Aquesta pana cotta ha de ser boníssima! Sé d'algú a casa que mataria pel torró de xixona (no sóc jo) així que li faré la teva recepta aquest cap de setmana: promesa de les que s'han de complir!!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  13. A casa tinc algun súper fan de la Panna cotta, aquesta segur que li encantaria :)

    ResponElimina
  14. Sobre tot el que dius de l'empresa i la feina... ídem! encara que nosaltres si que fem sopar d'empresa però pagant-ho de la nostra butxaca. Aquetes panna cotta fan molt bona pinta! i són ideals per gastar el torró, jo ja vaig fer flams... però encara me'n queda! així que potser et copio. Bon cap de setmana, un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué buena pinta, se ven deliciosas estas pequeñas panacottas. Qué ricas!!!

      Elimina
  15. Una vegada vaig demanar panacotta a un restaurant i no em va agradar gens... Ara que la que has preparat fa una altra pinta! I com que m'encanta el torró, no t'hi faria un lleig, no ;) i ja que preguntes... Canyella! Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  16. Victor, una gran recepta amb pocs ingredients, i pocs passos! És genial! Em sembla que diumenge serà una de les coses que prepararé! Petons!

    ResponElimina
  17. Ostres, i ja faig els comentaris per etapes!...I et desitjo ànims per acabar de recuperar-te del constipat, i ànims per encarar la jornada laboral, si més no, amb dolçor! Aquest món boig en el que vivim, en el que per alguns les persones no compten, crec que algun dia ha de fer un tomb en positiu! Petons!

    ResponElimina
  18. Ualaaaaaaa, que rico, me quedo con las ganas de pegarle un bocado a esta panna cotta, con lo que me gusta el turrón, esta tengo que hacerla.
    Un abrazo y feliz fin de semana.
    Ettore

    ResponElimina
  19. Jo vaig fer un gelat per aprofitar les restes de turrons del nadal, però això també és una idea boníssima! Tenen molt bona pinta aquetes pannacottes amb forma de bombonets, ideal per tancar un àpat!:)

    ResponElimina
  20. Hola te dije que me lo llevaba y que lo haría.Una delicia ideal para las próximas fiestas.Lo acabo de publicar.
    Bon cap de setmana

    ResponElimina