dijous, 5 de març de 2015

Pa de pessic de xocolata i carbassó

Bon dia!

Com portem aquest temps boig? Ara fa bon temps, ara plou i cau pedra, ara fa vent gelat... sembla que el canvi climàtic està fent de les seves, oi? A mi aquest temps em trastoca bastant. Tot i ser hivern, i tenir temperatures fredes, hi ha dies que no estic segur de si estem a la primavera, a ple hivern, o què... suposo que per això aquesta setmana amb aquest trastocament, no he divagat gaire. O potser he divagat més del compte, i no sé què us podria interessar més. Total, que avui us deixaré una mica en pau amb els meus rotllos, i anem directes a la recepta.

Un pa de pessic de xocolata i carbassó (si, carbassó), deliciòs, inspirat (gran paraula per dir que "l'he agafat/copiat de") en la recepta del bloc de la Dolores, una gran font de bones idees. Últimament sembla que només faci receptes seves, m'ho hauré de fer mirar, això... però us asseguro que és casualitat, paraula! A més, té alguna variant, petita, per tant podem dir que no és exactament la seva recepta (ja em veieu que m'excuso ràpid, oi?).

El carbassó us asseguro que no es nota, i que li dona una humitat al pa de pessic que li va genial. Anem a preparar-ho!

Ingredients:

- 200gr. de farina
- 150gr. de carbassó (jo, 200gr.), pelat i ratllat
- 50gr. de cacau en pols
- 1 cullerada de café de llevat (Royal)
- 1 cullerada de café de canyella en pols
- 80gr. de mantega a temperatura ambient (jo, 75gr. d'oli d'oliva)
- 200gr. de sucre (jo, moré)
- 1 cullerada de café d'essència de vainilla
- 2 ous
- 125gr. de llet
- 60gr. de nous (jo no li vaig posar)
- 1 cullerada de café de bicarbonat
- 1 pessic de sal


Preparació:

Com sempre, el primer que hem de fer és escalfar el forn, a 180ºC.

A un bol, barregem la farina, el cacau, el llevat i la canyella, prèviament tamissats, conjuntament amb el carbassó ratllat, i reservem.

A un altre bol, batem els ous amb el sucre fins que pugin el volum i blanquegin. La Dolores diu que blanquegin, però com jo he fet servir sucre moré, si vosaltres també el feu servir, conteu que es triga aproximadament uns 10-15 amb batedora elèctrica a que blanquegin, depenent de la potència de la batedora.

Seguidament afegim la resta d'ingredients que ens falten, i els barregem bé.

Per finalitzar, incorporem la barreja inicial a aquest segon bol, i les nous si les volem, i acabem de barrejar tot.

Ho disposem a un motllo, i directe al forn durant uns 40-45 minuts, o, com sempre, si quan punxant amb un escuradents, aquest surt sec. Aneu en compte que el carbassó dona humitat, i el pa de pessic estarà cuit i l'escuradents no sortirà completament sec, així que esteu al cas.

I ja només ens queda degustar-ho un cop es refredi. L'empolvorem amb sucre llustre per sobre (opcional), i a menjar! A veure qui dels vostres comensals li troba el carbassó!





9 comentaris:

  1. Què interessant que porti carabassó, oi? ho he vist ja alguna altra vegada i em pica la curiositat provar-lo, la pinta és deliciosa així que ha de ser una bona manera de menjar verdura ;). Un petó!

    ResponElimina
  2. Ben mirat, si de la carbassa en fem cabell d'àngel, del carbassó podem fer-ne brownie, no?... hahahahaaa!! ;-) Sí, sí, la Lola és tot un referent i és que aquest pastís queda ben esponjós i fantàsticament irresistible! Per xocolaters empedernits o no. Petonets

    ResponElimina
  3. Ultimamente me pasa algo parecido con Dolores,hoy tambien he cocinado una receta suya,sera que nos tienta a los dos jaja
    Estupendo bizcocho Victor.
    Saludos

    ResponElimina
  4. Jajaj, me parto!!! la verdad es que te ha quedado estupendo y que bien que os haya gustado..
    Muchas gracias de nuevo por confiar en mis recetas.
    Feliz fin de semana
    Bss

    ResponElimina
  5. Aquest el tinc pendent. L´he vist moltes vegades i m´han dit que està bonissim, fa molt bona pinta! Petons

    ResponElimina
  6. WoW pedazo bizcocho que nos muestras y pedazo miga que tiene!!!! Es una maravilla Víctor!!! No sé si llego algo tarde pero guárdame un trocito!!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  7. Xocolata i carabassó d'entrada és una combinació que fa aclucar una mica els ulls, oi? Toit i que sé que els pastissos de carabassó són especialment bons així que combinats amb xocolata ja no et dic res!! Genial el pastís Víctor!¨
    Petonets

    ResponElimina
  8. Por aquí estamos con una primavera adelantada que da gusto, este finde ha sido de terraceo máximo. Por cierto, que rico el bizcocho,tengo que probar lo del calabacín que ya he visto varias recetas y me está picando la curiosidad :)

    Besos guapo!

    ResponElimina
  9. Boníssim!!! M'agrada moltíssim que sigui tant alt i esponjós, aquest és el tipus de pa de pessic que em torna boja! T'ha quedat perfecte Víctor. <3

    ResponElimina