divendres, 3 d’agost del 2012

Amanida Niçoise (i bon estiu)

O de com un plat es converteix en un malson per fer-li una foto... i és que hi ha plats que per molt que te'ls miris, els decoris, els preparis, quan agafes la càmera i mires per l'objectiu, no li veus manera humana que et surti una foto en condicions, i si no, proveu vosaltres, i em dieu.

Bé, continuo amb la recepta que em despisto... el nom de Niçoise, evidentment, prové de la ciutat de Niça, al sudest de França, i és una ciutat (i una recepta) molt influenciada per la cultura italiana.

Els ingredients de la recepta són molt variats, i diversos depenent del lloc de consulta. Els que he fet servir jo són els 'bàsics', els que indiquen gairebé a totes les receptes. A partir d'aquí, podeu afegir els que preferiu vosaltres.

Ingredients:

- Enciam variat
- Tomàquets (vaig triar tipus cherry)
- Ceba
- Pebrot vermell
- Ou dur
- Tonyina
- Anxoves
- Patata
- Tàperes
- Olives farcides
- Sal, pebre, oli i vinagre per amanir

Preparació:

Mmmm... no sé jo si cal que us digui què heu de fer per preparar una amanida, no? 
Tallem l'enciam, els tomàquets cherry els obrim per la meitat, piquem la ceba, l'ou dur el fem a quarts... en aquest sentit podem dir que és una amanida bastant 'lliure' en aquest sentit, tant pel que fa a quantitats com a ingredients, com en tamany dels mateixos.
Per als no iniciats/despistats... la patata l'heu de bullir, no se us acudeixi posar-la crua, d'acord? A veure si ara hauré de fer com segons quines instruccions d'electrodomèstics...

I després de tan complicada elaboració, tenim el nostre producte final, disposem tan bé com ens ho permetin el plat i els ingredients, i ho amanim al gust... i ara veureu el perquè de l'inici pesimista de la recepta, jutgeu per vosaltre mateixos.

Dos anys fa que m'acompanya aquest bloc, que n'espero que siguin molts més, i que vosaltres continueu xafardejant per aquí quina nova recepta us espera, i que us continui agradant com m'aneu dient.

P.D.: Amb aquesta recepta arriba el descans d'estiu. Ens esperen dues setmanes de relax merescut, on aprofitarem també per agafar noves idees, intentar preparar-les, i sobretot, gaudir de la cuina, preparant plats i menjant-los. Bon estiu a tots!!!