dilluns, 30 de juliol del 2012

Salmorejo

Avui una recepta refrescant, d'estiu, que de ben segur us menjarieu qualsevol d'aquests dies que està fent tanta calor.
Es diu que el Salmorejo és una recepta típicament cordobesa. Jo no m'hi voldria ficar, sé que pertany a Andalusia, i poca cosa més, no ens enganyarem, que cadascú li atorgui la procedència que vulgui.
Es pot dir que el Salmorejo és, a grosso modo, un gaspatxo més dens, i jo personalment em decanto més per aquest plat que no pas pel gaspatxo. Sobre gustos...

Ingredients:


- 1 kg. de tomàquets madurs
- 2 dents d'all
- 20 grs. de vinagre de vi
- 110 grs. d'oli d'oliva
- 1/2 culleradeta de sal
- 100 grs. de pa
- ous durs i pernil salat (per decorar)

Preparació:

Al got de la batedora posem els tomàquets (jo els vaig tallar en tres/quatre trossos), els alls (que si no voleu que us torni, traieu-li la part central) i la sal. Ho batem a velocitat màxima durant uns dos minuts, que estigui tot ben triturat.
Un cop feta la primera triturada, afegim el pa i el vinagre, i tornem a triturar fins que ho tinguem tot ben barrejat.
Per últim, continuem triturant però a velocitat mitja, i anem incorporant l'oli poc a poc, com si fessim una maionesa, fent d'aquesta manera que la barreja anterior vagi emulsionant, i obtenint d'aquesta manera una barreja densa.
Ho deixem refredar a la nevera, i per menjar i presentar, ho servim amb ou dur picat i una mica de pernil salat a taquets.

Salut!