dimarts, 29 d’abril de 2014

Pizza dolça - Bake the world

Un mes més, arribem al final amb un nou repta de les noies de Bake the world, i aquest cop ens ho han posat més fàcil que altres vegades, amb la proposta que ens llençaven... pizza. Com ja tinc publicades un parell de receptes de pizza, i volia ser una mica original, em vaig decantar per una versió que no havia fet mai, una pizza dolça. Sempre havia vist a molts restaurants italians que tenien per postres pizza de xocolata. Massa fàcil, em vaig dir, fas la massa, la cous, li poses crema de cacau per sobre, i llestos. Però us haig de dir que tampoc m'he complicat molt la vida amb la meva versió, i que si canvieu la massa de pizza per una pasta de full, ningú se us queixarà, us asseguro!

Ingredients:

Per la massa:
- 450gr. de farina de força
- 325 gr. d'aigua tèbia
- 7gr. de llevat fresc
- 1/2 cullerada sopera de sal
- 1/2 cullerad sopera de sucre
- 50 gr. de cacau

Per la pizza:
- massa de pizza
- melmelada de fruits del bosc
- fruita variada
- sucre en pols/coco ratllat

Preparació:

Ja us he explicat anteriorment com preparar la massa, però no tinc cap inconvenient a tornar-ho a fer, a més, aquest cop porta un ingredient extra, el cacau.

A un bol, barregem l'aigua, el llevat i el sucre, i deixem reposar.
A un altre bol, que sigui grandet, posem la farina, el cacau i la sal, i fem un forat al mig, en el que anirem afegint la barreja inicial, a mesura que la farina vagi absorvint els líquids.
Un cop tinguem tots els ingredients al bol, barregem una mica més, i passem a la superfície de treball, en la qual pastarem bé tots els ingredients, durant uns deu minuts, que agafarà textura elàstica, i no se'ns enganxi a las mans.
Deixarem reposar la massa entre 15 minuts i mitja hora, que es relaxi, i nosaltres descansem.
Agafem una porció de mass, del tamany que vulguem (en aquest cas he agafat uns 50gr. per fer una mini pizza), i li donem la forma rodona característica de pizza, o la forma que més ens agradi, i la fem ben primeta (així és com ens agrada a Can Pumuky).
La coem durant no menys de cinc minuts i no més de 12, amb el forn preescalfat a 200ºC, a la part més baixa.
Com en aquest cas vaig fer només la massa al forn, vaig posar-hi a sobre de la massa una altra safata de forn, perquè l'aixafés i no quedés abombada, sinó plana.

Deixem que refredi sobre una reixeta, i muntem la pizza: una capa de melmelada de fruits del bosc, com si fos el tomàquet, la fruita que més ens agradi repartida de forma més o menys maca, i per sobre, sucre en pols i coco ratllat, com si fos el formatge.

I a gaudir!!







21 comentaris:

  1. Caram Victor, que bona!! Saps que mai he fet una pizza dolça?? M'encanta que la masa porti xocolate. Petons!

    ResponElimina
  2. Victor Pumukyyyy jajaja ole pizza!!!!! si abans em dones una amanida me la menjo sencera!!! maravellosa! Un puntas! Petons

    ResponElimina
  3. Qué idea más original! Y encima con fruta! Ideal

    ResponElimina
  4. Bueno, la primera dulce que he visto hoy. Ya pensaba que todas nos habíamos ido por lo salado.

    Bss

    Elena

    ResponElimina
  5. Unes postres, una pizza molt original. Els colors tan vistosos i la foto t'han quedat requetebé :)
    Marta

    ResponElimina
  6. Estupenda propuesta, es de las pocas pizzas dulces que hemos visto en el reto... Nosotras también nos decantamos por una versión dulce.
    Nos gusta mucho que lleve fruta...
    Un abrazo.

    ResponElimina
  7. ¡Qué buena idea! Hacer una pizza dulce. Me gusta mucho.

    ResponElimina
  8. A Can Pumuky es devien llepar els dits amb aquestes pizzetes dolces tan delicioses...pizza, cacau i fruita...mmmm! Ja se'm fa la boca aigua! Petons!

    ResponElimina
  9. Me ha encantado tu idea Víctor!!!! De buena gana le metía el diente ahora mismo!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  10. Ohh què genial aquesta idea de fer una pizza dolça! jo no l'he vist mai a cap carta... serà que surto poc ;-). M'emporto la idea, perquè a més si és així amb fruita segur que els remordiments són menors!! un petonàs!

    ResponElimina
  11. Què bona aquesta versió dolça! jo no n'he vist a cap carta de restaurant... però és que surto poc ;-). I a més així amb fruita et fa oblidar els remordiments, oi?? Un petó!!

    ResponElimina
  12. Una pizza dolça!!! Sí, ja sé que he posat fruita i mel a la meva... pero no és dolça propiament dit y aquesta teva em resulta súper temptadora. M'ho apunto!!!
    petons

    ResponElimina
  13. Fa anys en vaig provar una de xocolata i des de llavors que la tinc pendent de fer a casa, però com sempre em passa tinc tantes de pendents que sempre la deixo per un altre moment. Aquesta versió teva és espectacular! quina delícia! petons

    ResponElimina
  14. Que bién!una pizza dulce, me encanta, me chifla, y encima últimamente no paro de darle al dulce, pero claro.. con estas frutillas parece más sana. Fan total!! bsss

    ResponElimina
  15. Una pizza de postres ??? Me encanta...La faré amb moooooltes maduixes. Petons,

    ResponElimina
  16. Que bona, no !! Mai he mangat una pizza dolça però em sembla molt bona idea per fer passar les fruites a alguns que jo sé. Me l'emporto. Petons.

    ResponElimina
  17. Es lo mejor de estos retos: la diversidad de variantes que podemos encontrar de una misma receta. Me has dejado con la boca abierta con esta delicia de pizza!!! Seguro que está para chuparse los dedos!!!

    Besos,

    ResponElimina
  18. Pues yo siempre había hecho la de Nutella como pizza dulce... pero tengo que decirte que no es simplemente hornear la masa y luego ponersela por encima... yo la horneo con la nutella y al salir del horno chorrito de aceite y sal maldón y ... mmm jejejej Bueno que me enrollo... es la segunda que veo de los participantes que la ha hecho con fruta y me ha gustado la idea... Me la apunto... La tuya tiene una pinta magnífica!!! Nos vemos en el siguiente reto... un abrazo!!!!

    ResponElimina
  19. Que buena idea hacerla dulce, seguro que está impresionante y sorprende a cualquiera que la vea.
    Saludos panarras.

    ResponElimina
  20. Doncs que vols que et digui, a mi m'agrada molt. Crec que ets dels únics que s'ha pres el repte de manera dolça, i això mola! Té molt bona pinta, i si es cruixent millor!

    ResponElimina
  21. Molt original Víctor! A mi, que em torna boja tot el que són postres i dolços, aquesta pizza dolça no duraria ni un segon! Et va quedar molt vistosa i segur que deliciosa!

    Una abraçada! (m'estic posant al dia... hehehe) ;)

    ResponElimina