dimecres, 18 de febrer del 2015

Pop a la brasa/planxa

Si, ja sé que la setmana passada em vau trobar a faltar, oi?
Però tinc una bona excusa... he tingut a tota la família Pumuky malalta a casa, durant gairebé dues setmanes. Primer va ser el mini, i després la sra. Pumuky. Un li va encomenar a l'altre. I jo a casa treballant i fent de cuidador, amb el que, com comprendreu, poc temps de llegir-vos i escriure...

Però ara que sembla que tot torna a la normalitat, i abans no sigui jo el que es posi malalt, per completar el cercle, aquí em teniu. I us volia preguntar/comentar de manera molt ràpida (aquest cop poques divagacions he pogut fer...), si us passa gaire això de confondre paraules. A mi no és que em passi sovint, però si que em passa de manera considerable, i a més canvio paraules que li donen un significat a vegades totalment absurd a les frases que llegeixo.

Com per exemple, en una recepta del meravellòs bloc de la meva apreciada Marta, vaig llegir que tenia per títol 'Galetes de porc'. Quan vaig rebre el correu de la nova recepta, vaig pensar: 'Osti, com deu ser això de galetes de porc?', fins que en arribar al bloc, me n'adono que són Galtes de porc! Jo ja m'estava imaginant unes galetes fetes amb llardons i amb forma de porc, o alguna cosa similar.
O, per donar-vos un altre exemple, llegint la publicitat/ofertes que arriben a casa, vaig veure una de l'Ikea on promocionava un 10% de descompte en 'Iluminació gay'. Clar, llegeixes això, i penses que són molt moderns aquests suecs, o que s'han tornat xalats, o que desde quan hi ha iluminació per gays... fins que t'hi fixes bé i veus que el que realment posa és Iluminació i bany...
D'aquestes errades meves de lectura i interpretació, les que vulgueu i més, ja veieu que la ment juga males passades!

I a vosaltres, us ha passat mai de confondre paraules que canviïn radicalment el sentit d'una frase?

Avui us porto una recepta senzilla, podríem dir gairebé d'aprofitament, per si mai a casa prepareu pop, i us en sobra. A casa no acostuma a sobrar, però aquest cop directament vaig reservar unes potes per preparar el que us mostro. Ja sabeu, si feu un pop a feira a casa, teniu altres opcions per aprofitar-ho!

Ingredients:

- potes de pop ja cuites (en el meu cas vaig reservar 3)
- pebre vermell picant
- pebre vermell
- sal en escates
- oli d'oliva verge

Preparació:

Tot s'ha de dir, que si ja teniu el pop cuit, poca cosa més us queda per fer. No us vull enganyar, jo el tenia cuit perquè si l'hagués de coure jo, potser encara estaria fent-t'ho. El podeu comprar cuit o tenir una mare que ho faci per vosaltres... l'he preparat a la planxa, però podia preparar-se, si teniu infraestructura, a la brasa, que queda molt i molt millor, us ho asseguro, he tastat les dues versions.

Primer de tot prepararem l'oli. A un pot escalfem un dit d'oli amb els pebres vermells (quantitats al gust) a foc fluix, Només volem que l'oli agafi el gust i el color dels pebres, i hem de vigilar que els pebres no es cremin. Barregem bé i reservem.

A una paella per fer a la planxa, ben escalfada i amb una mica d'oli si voleu, marquem les potes del pop fins que quedi daurat per totes bandes. Una altra opció és tallar cada pota a rodanxes gruixudes i marcar-ho tal i com us ho he explicat.

Servim a un plat, amb un rajolí de l'oli de pebre vermell,  més pebre vermell (picant), i sal en escates.

I ja només queda cruspir!! No patiu per si per casualitat sobra perquè en breu tindrem nova recepta amb pop, i també d'aprofitament!

Sigueu feliços!



P.D.: Disculpeu per les fotos, no soc jo un gran fotògraf i el pop no és un gran model...