dimecres, 4 de febrer de 2015

Bombons farcits de crema de taronja

Ho confeso, sóc un serieadicte... en els últims (deu) anys m'he anat aficionant cada vegada més a les sèries. Suposo que ajuda el que val una entrada de cine (no discutirem sobre això avui), amb la comoditat de veure un capítol al sofà, i la durada de cada capítol. I penso que la culpa d'això la té Lost... així que us podeu imaginar que la cosa ve de lluny. No tinc moltes manies a gairebé cap sèrie. Potser hi ha alguna que d'altre que no acabo d'entendre o trobar-li el què, però en general, veig moltes, i a la vegada, fins al punt de tenir un petit bloc de notes on tinc la llista de sèries que estic veient, i per quin capítol vaig, per no despistar-me... (si, ho reconec, és molt friqui això...). Des de Big Bang Theory (si us plau, creieu-me, gent com ells existeixen, jo els he conegut!!), fins a l'espectacular (per mi, per descomptat) True Detective, passant per Dexter, The IT Crowd, Penny Dreadful, Scandal... sense oblidar-nos de House of Cards, The Blacklist, Outlander, Sons of Anarchy... o la que recentment he descobert, Hannibal. I les que em deixo pel camí!! A més, no sé perquè, m'agrada molt més veure-les en versió original. No us penseu que tinc un anglès perfecte, ni molt menys. De fet, depenent de la sèrie em puc passar més estona llegint que no pas mirant el capítol, però què hi farem, és (penso), una bona manera de practicar l'idioma. Ara us preguntareu que d'on trec temps per veure-les... doncs quan treballava fora de casa, tablet amunt tablet avall, i a mirar-se, depenent de la durada, entre un i dos capítols diaris al tren, i ara que treballo a casa, mentres dino, cau algún capítol, i com soc de dormir poc, hi ha cops que per les nits cau algun altre...

Així que ja sabeu, si coneixeu alguna sèrie interessant, no dubteu a recomenar-me-la, estaré agrait dels vostres suggeriments. Us agraden les sèries?

I després d'aquest petit secret que us he desvetllat, passem a la recepta d'avui, uns bombons farcits d'orange curd, o crema de taronja, que faran les delicies a qui els tasti. Un farcit senzill, gentilesa de Dolores i el seu bloc Mi gran diversión, per uns bombons sense complicacions, i que, perquè no, podem degustar mentres mirem un capítol de la nostra sèrie preferida.

Ingredients:

Per a la crema de taronja:

- 60gr. de mantega pomada
- 100gr. de sucre
- 1/2 llimona
- 2 taronges
- 2 ous

Per als bombons:

- 200gr. de xocolata negra de cobertura
- Crema de taronja

Preparació:

Per aquí ja vau veure farà un temps la crema de llimona, i la preparació en la seva versió 'taronjil' no varia gaire, però com és una mica diferent, és una bona excusa per explicar-la, i també per pensar que tant aquesta versió com la seva germana de llimona es poden preparar de manera diferent.

Evidentment, prepararem primer la crema de taronja ja que la necessitem freda per quan muntem els bombons. Amb aquestes quantitats, us sobrarà bastant crema, a casa això no ens va fer patir, perquè vam fer-la servir qual melmelada amb unes llesques del pa de soda de la setmana passada, i també com a farcit d'unes magdalenes... imaginació al poder, segur que li trobeu més utilitats!

Ratllem la pell de les dues taronges, sense extreure la part blanca, i la reservem. Fem el suc dels cítrics (les dues taronges i la mitja llimona), i també reservem

Batem molt bé els ous, i un cop estiguin ben batuts afegim la resta d'ingredients i barregem fins tenir-los tots ben integrats.

Posem a un pot a foc lent la barreja anterior, i anem removent constantment, fins a obtenir una textura de crema. La Dolores ho fa al bany Maria, jo aquest pas el vaig obviar, i també em va sortir bé. El temps de coccio de la crema dependrà molt del foc. En el meu cas va ser gairebé mitja hora, perquè estava a foc molt fluix, per no fer-ho al bany Maria, havia de prevenir que no es cremés.

Un cop estigui preparada la crema, la posem a un bol i la tapem amb paper film, que toqui la crema, per deixar-la refredar. Podem ficar-la a la nevera.

Quan tinguem la crema freda, procedirem a preparar els bombons. Desfem la xocolata de la manera que volgueu (jo estic acostumat a fer-ho al microones, en tongades de minut, fins que es desfà), i omplim el motllo de bombons. Literalment, l'omplim fins dalt.

Deixem reposar una mica, i capgirem el motlle per buidar els forats, de manera que deixem només la paret del bombó. Quan més estona reposi la xocolata dintre del motlle, més gruixuda la paret del bombó, i menys farcit podreu posar-hi. I viceversa. Jo vaig deixar la xocolata dintre del motlle poc menys d'un minut, i tot i així no va sortir una paret gaire prima.

Amb el motlle buit, deixem que acabi d'endurir la xocolata, que amb aquest fred no trigarà gaire, i seguidament farcim els bombons amb la nostra crema. Tingueu en compte que heu de deixar uns milímetres sense omplir per poder 'tapar' els bombons, ok?

I per últim, tornem a escalfar la xocolata per desfer-la (la que ens ha sobrat, perquè ens sobrarà), i cobrim de xocolata de nou el motlle, per tal d'acabar de fer el muntatge.

Per cert, que com heu pogut comprovar, no he temperat la xocolata... la veritat és que ho podria haver fet, però em suposava massa enrenou per literalment, quatre bombons que vaig fer, així que aquest pas m'ho vaig saltar, i tampoc van quedar tan malament...

Deixem endurir la xocolata de nou, i desmotllem per gaudir d'uns bombons farcits espectaculars... i és que , a qui no li agrada la combinació xocolata/taronja?

Sigueu feliços, i mireu moltes sèries!!



21 comentaris:

  1. Els bombons de la Lola els conec,el que no fagi ella jajajajja s demés tot ho fa bonissim. Amb aquest farcit jo no em resisteixo.
    Jo de sèries nomes veig Donwton Abbey ja saps també te molta cuina per lo demés no perquè no miro gaire tv, però el meu marit i la filla gran si que han vist unes quantes ja investigaré i et dic alguna cosa. Petonets

    ResponElimina
  2. Deliciosos y tremendos, eso ya mismo lo preparo!!
    Muchas gracias serieadicte, jejejejej
    Bss

    ResponElimina
  3. uiii jo aquest orange curd el vaig publicar ahir i tambe era de la Dolores
    petons

    ResponElimina
  4. ostres t'han quedat perfectes aqeusts bombons!! molt bona idea amb aquesta cremeta! petons

    ResponElimina
  5. Vaja... avui és el dia de les casualitats!! sóc sèrieaddicta total... i avui he fet aquests mateixos bombons!!! així que sé de primera mà que són de vici ;). I sèries... actualment miro: Homeland, Anatomía de Grey, Downton Abbey, Mad men, Shameless, Como conocí a vuestra madre, Bones... i vull començar Juego de Tronos... ja et dic, addicta total!! un petó!

    ResponElimina
  6. Que maravilla de bombones!!!! Mmmmmmm, el chocolate con la naranja hacen una combinación fantástica!!!! Se me hace la boca agua Víctor!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  7. Mmmm...que bons! El xocolata + la taronja és la meva combinació preferida! T'han quedat uns bombons ben macos i jo que també soc de dormir poquet doncs ara mateix em menjava uns quants mentre visito els meus blocs amics. ^_^
    A mi també m'agrada molt això de veure moltes sèries però com que no tinc ni el Digital Plus ni res d'això, moltes vegades no puc veure sèries d'aquestes tan bones com la de True Detective :-(.
    Et recomanaria Homeland i si vols una amb fantasia (i que a mi m'ha enganxat molt) has de veure Once Upon a Time!
    Petons!

    ResponElimina
  8. Esta combinación no falla nunca y creo que a todos nos gusta.Que mejor manera de ser serieadicto que saboreando un bombón asi¡¡
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. Ostres aquesta combinació és la bomba, xocolata i taronja m'agrada moltíssim, així que aquests bombons a casa durarien ben poc! hehehe

    I del que ens expliques de les sèries, totalement d'acord, a part del preu de cine, ara, per mi, fan millors sèries que pelis i a casa també ens hi aficionem molt. Ja me n'he anotat alguna de les que ens has dit ;)

    Una abraçada i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  10. Respondiendo a tu pregunta, las series me encantan y a la hora de la cena es nuestro entretenimiento favorito. Y qué decirte de estos bombones...son una delicia y viendo estas series todo un placer. Un abrazo y buen fin de semana, Clara.

    ResponElimina
  11. Hola chikitin!!!! esta vez no puedo ayudarte nada de nada :( No veo series ni ahora ni nunca las vi..bueno, miento!!! cuando era una chavalina me encantaba Doctor en Alaska ;) pero eso ya está un poco viejecito para recomendarlo ;)..en fin, que espero que practiques mucho inglés con tu aficción y sobretodo que no dejes nunca de hacer cosas tan ricas como estos bombones!!! ese que está mordido me tienta y produce una pequeña envidia..quien lo pillase ahora con un café calentito!!!
    Este finde hará frío...tápate bien y disfruta mucho de tu pequeña familia!!!
    Miles de cariños guapetón!!!!!

    ResponElimina
  12. Jo també soc adicte a les sèries... m'encanten!!! I veure un capítul, amb un parell d'aquests bombons tant bons... un luxe!!!
    petons

    ResponElimina
  13. Jo també era de les sèries però ha de ser cosa de l'edat que cada vegada veig menys, alguna segueixo encara, bé d'aquella manera, però m'agrada Scandal, i sobretot Bing Bang theory, jajaja, en fi! mentre veiem alguna més em menjaria amb molt de gust uns quants bombons d'aquests tan bons que ens portes. Petons

    ResponElimina
  14. Anda Victor!!! Pásame uno y no te los quedes todos tú!!! :P. Chocolate y naranja, combinación estrella ;)

    ResponElimina
  15. Bueno bueno bueno, no sabes dónde me has dado. Las series! Dios mío qué adicción tengo. Yo también las veo en versión original todas. La última que estoy viendo es TREMENDA. No te la pierdas por favor, y en versión original, fundamental. GOMORRA. Pero no la peli, la serie. En italiano. No se entiende NADA porque hablan en napolitano, pero es magnífico.
    Has visto Vikingos? Otra que me gustó mucho.
    Y recientemente he visto The Bridge. También está entretenida.
    Doy por hecho que las obras maestras de Breaking Bad y Game of Thrones las has visto.
    Y comparto tu opinión sobre True detective. Tengo la canción del inicio de melodía en el móvil notedigomás.

    Los bombones pónmelos en un cuenco que me siento con ellos a ver la próxima serie que me echen!
    Bss

    ResponElimina
  16. Buuu lo que acabas de preguntar!!! En villa dolce somos devoradores de series!! Aunque últimamente hemos flojeao un poco, pero sí. Dexter (lo echo de menos, me encantaba!!), Lost, Las Chicas Gilmore,Mad Men, 5 Hermanos, One Tree Hill, Greys Anatomy, Breaking Bad, Californication, Como conocí a vuestra madre, son algunas de las que han pasado y pasan por casa. Nos encanta y nos partimos con Big Bang por supuesto, luego también tenemos las que vemos por separado. Fran ve True Detective (que ya me ha engañado para verla juntos), los tronos, Homeland.... y yo veo Girls que me encanta por ejemplo. Y sí, siempre en VOSE o casi siempre porque algunos doblajes son horrendos. Siempre es mejor escucharlos con sus voces originales porque los ves realmente como interpretar que de la otra manera es una interpretación de una interpretación y pierde un poco de esencia (freaks, que va! sibaritas :p).

    Por cierto, como ya sabes y me sigues no soy bombonera ni chocolatera, pero a esos bomboncitos que asoman con esa cremita chorreante no podría decir que no.

    Un besazo enorme Pumuky!

    ResponElimina
  17. Quina pinta! aquests Nadal em va donar per a fer bombons... i mira, el farcit aquests m'ha agradat, n'hauré de tornar a fer...

    ResponElimina
  18. Quina pinta! aquests Nadal em va donar per a fer bombons... i mira, el farcit aquests m'ha agradat, n'hauré de tornar a fer...

    ResponElimina
  19. Jejeejej qui ho diria... Jo fa un parell d'anys que m'he 'desaficionat' a les series, la tele ja em cansa, pero reconec que lo meu amb Lost va ser una veritable història d'amor (també molt friki) em passava el dia pensant en els capítols, comentant amb la gent, amb ganes d'arribar a casa per tragar 2 o 3 o 4 capítols més, era pura adicció, casi puc dir que es la millor serie que he vist mai tot i que les últimes temporades eren molt decadents....
    Els bombons maquissims per un dia com demà, un detallet! Potser fins i tot li aniria bé un toc de romaní per la combinació taronja-xocolata, tot és fer proves!
    Bon cap de setmana Victor!

    ResponElimina
  20. Saps que aquesta recepta m'agrada per partida doble, primer perquè sóc adicta a la xocolata i segona perquè adore les taronges en totes les seues representacions.
    Un beset,
    Angi

    ResponElimina
  21. jajajajajaja he rigut molt amb això de la llibreteta amb les sèries apuntades!!! Sí que és friqui SI!! jajaja però tots som friquis en algún sentit, oi? Els bombons han quedat genials!!! A mi em sembla que menjar-los mentre bado davant una sèrie... seria la meva perdició!!!!!
    Una abraçada guapo!!

    ResponElimina