divendres, 7 d’octubre del 2011

Tom Collins

Després d'una setmana llarga, que semblava que no acabava, què millor per començar amb bon peu el cap de setmana amb una copa que inclou el licor de moda: Ginebra.
Aquest combinat agrada tant als degustadors de ginebra com els que no, ja que li pots donar l'acidesa i la dolçor que vulguis, és molt al gust.
Us posaré les quantitats de la recepta original per preparar-ne un, però al final cadascú que ho faci al seu gust, amb les quantitats que més li agradin.

Ingredients:

- 50ml. de ginebra
- 25ml. de suc de llimona
- 2 cullerades de sucre, o 15ml. d'almívar
- Soda
- Guindes i llimona per decorar

Preparació:

A un got Collins (és un got alt i ample, però jo com veureu a les fotos, em va venir de gust fer-ho amb un got ample, però no alt) posem el suc de llimona i el sucre. Barregem bé per desfer el sucre (si ho feu amb almívar ja teniu molt guanyat, és més fàcil, jeje). Un cop fet això, omplim el got fins dalt de gel, aboquem la ginebra, i després la soda, a la mínima alçada possible perquè faci la mínima escuma possible. Amb l'ajuda d'una cullera ho barregem suaument.
Es pot decorar amb una guinda, i una rodanxa de llimona, per quedar bé. En el meu cas, com no pretenia fer-ho maco, sino bó, i a més no tenia ni guindes i se m'havia acabat la llimona (quin desastre...), ho he presentat així tal qual. Però la propera recepta la presentació us agradarà més, ja veureu (que ja la tinc preparada).




Print Friendly and PDF