dilluns, 31 d’octubre del 2011

Tiramisu

I aquí arriba la segona recepta que vaig fer per treure-li rendiment al mascarpone de l'altre dia. Aquest era el meu objectiu quan ho vaig preparar, i al final ha arribat, després de fer-se el 'remolon'. Són unes postres laborioses, però el resultat és... boníssim!!!!

Ingredients:

- 200 grs. de café carregat
- 50 grs. d'amaretto (jo he fet servir Pedro Ximenez)
- 400 grs. de mascarpone (aquí recepta)
- 200 grs. de nata per muntar
- 3 ous
- 100 grs. de sucre
- una mica de sal
- 1 planxa de pa de pessic (jo vaig aprofitar uns 'sobaos' que tenia, i que m'agraden molt. L'efecte és el mateix, però va a gustos... i així no hem de preparar el pa de pessic. L'equivalent de 'sobaos' per aquestes quantitats és de 24 aprox.)
- cacau en pols

Preparació:

El primer de tot és preparar el café, afegir-hi el licor i deixar-ho refredar mentres fem la resta de prepraracions.
A un bol posem la nata i el mascarpone, i batem fins que quedi ben dur i consistent. Ho tapem i ho guardem a la nevera fins que ho tornem a necessitar.
Separem les clares dels rovells, i els rovells els desem a un bol al bany maria amb el sucre i si en teniu, unes gotes d'essència de vainilla, durant exactament 8 minuts, anant removent de tant en tant. Important el fet de remoure, sino malament! Quan hagi passat aquest temps, ho deixem refredar, i muntem les clares d'ou a punt de neu amb una cullerada de sucre i el pessic de sal. Si podeu, feu-ho amb una batedora de varilles elèctrica. Jo com soc un 'machote', ho vaig fer amb una manual.
Un cop tinguem tot preparat, comencem a preparar el que seria la crema del tiramisú: barregem la crema de mascarpone i nata amb els rovells, amb suavitat, així evitarem que perdi consistència. Ara incorporem les clares muntades, amb més suavitat encara, fins obtenir una crema homogènia.

Ara que ja tenim la nostra crema, procedim a muntar el plat: hi ha múltiples possibilitats, desde fer-ho en un motllo de pastís rectangular, o com vaig fer jo, en motllos individuals. Crec que és preferible fer-ho en motllos individuals, la presentació és més maca i t'evites els possibles desastres quan ho intentis tallar en porcions individuals. Som-hi!!!
Disposem la planxa de pa de pessic o els 'sobaos' al marbre ben net, i amb l'ajuda dels motllos, anem tallant per donar-hi la forma que necessitem (com? doncs agafant en el meu cas el got que vaig fer servir, i apretant contra els 'sobaos', obtenint la forma justa que necessitava). Ho farem tants cops com sigui necessari. Si els gots són petits, sortiran aproximadament 24 talls de pa de pessic. Si són més grandets com els que vaig fer servir jo, la meitat, uns 12.

Va que ja queda poc:
1) posem a cada motllo una capa de 'sobao', i ho empapem amb la barreja inicial de café i licor
2) amb l'ajuda d'una mànega pastissera, fem una capa de la nostra crema de tiramisú. 3) ara una capeta de cacau en pols
I a repetir els passos de l'1) al 3) fins que quedin tots els motllos ben plens.

El millor per gaudir d'aquesta recepta és fer-ho d'un dia per l'altre, és a dir, fer-ho per exemple el dissabte a la tarda, i reservar-ho a la nevera fins al dinar de diumenge.

P.D.: Atenció que els ingredients estan tots indicats en grams, i no en mililitres. Ho sento no sabria dir-vos l'equivalència, però suposo que tenint en compte l'equivalència grams/mililitres d'aigua, per al café deu ser més o menys igual...






Print Friendly and PDF