dimarts, 9 de juliol de 2013

Licor de prèssec

Ja feia temps que no us portava cap recepta de licor, oi? Si és que no me'n puc estar, al final em veureu com un alcohòlic, jajaja!!

És que en algún moment haig d'acabar amb les existències d'orujo cassolà, que sembla que la garrafa que tinc a casa no té final...

Avui us mostro un licor molt senzill, més o menys com el de maduixes que ja us vaig ensenyar fa temps (i com la majoria de licors, tot sigui dit). Quatre o cinc passos bàsics, i a gaudir!

Ingredients:

- 350grs. de prèssec, ja pelat i sense l'òs (de la varietat que vulgueu, en principi com menys aquosos millor)
- 250ml. d'orujo
- 175grs. de sucre
- 175ml. d'aigua


Preparació:

Per a mí, aquesta recepta ha tingut una dificultat especial, i és que soc al·lèrgic a la pell del prèssec... així que he hagut de demanar ajuda per fer-la, i que una ànima caritativa me'ls pelés, trossejés, i els anés colocant a un recipient de boca ample, preferentment de vidre.

Un cop fet el primer pas, del qual segur que no heu necessitat ajuda, com jo, cobrim els prèssec amb l'orujo, tapem, i reservem un parell de dies. Això diu la recepta, jo ho vaig tenir una setmana, perquè xuclés més gust a prèssec.

Després dels dies de repòs, preparem un almívar amb el sucre i l'aigua, i quan hagi refredat filtrem el nostre orujo perquè no quedin restes de prèssec, i ho barregem amb l'almívar que acabem de fer. 

Fiquem a la nevera, i poca cosa més, en el moment que estigui ben fresquet, a gaudir-lo!!

P.D.: He vist receptes que en comptes de prèssecs naturals, fan servir orellanes (els coneguts orejones) de prèssec, i la maceració la fan durant mooolts més dies. Suposo que dependrà molt de la intensitat del gust del prèssec...


32 comentaris:

  1. Crec que em tinc que preocupar, mira que tenia entrades per llegir però he vist la paraula "licor" i aquí estic, ajjajaj !!! Els licors de fruites comercials no m'agraden gaire, clar que amb orujo no et dic que no, jejej !! Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No t'has de preocupar gens Laura, em sembla que a mi em passa el mateix, jajaja!!

      T'asseguro que no és el mateix el cassolà que el comercial, ja veuras!

      Petons!

      Elimina
  2. Ostres que bo! Jo no n'he fet mai, però tinc ganes de provar de fer-ne algun dia! Així que anotada!! hehehe

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Prova de fer-lo Cristina, ja veuras com repetiras!

      Petons!

      Elimina
  3. Estos licores caseros que me encantan! Luego quedan siempre muy buenos. A ver si me animo y lo preparo como tu! Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias chicos!
      Preparadlo, y ya veréis como repetís!

      Saludos!

      Elimina
  4. Amb ajuda es fa d'agrair, i més si ets al·lergic! jjeje No he fet mai cap licor, te que estar bonissin casolà. petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si Roser, si no hagués tingut ajuda, aquest licor no hagués estat possible!

      Prova de fer-lo, ja veuràs com t'agradarà!

      Petons!

      Elimina
  5. Los licores caseros son una delicia, vaya diferencia con los comerciales...
    Y éste tiene que estar buenísimo.
    Abrazos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ya lo podeis decir que hay diferencia chicas, en casa últimamente no entran licores de frutas comerciales...

      Besos!

      Elimina
  6. Això del licor de préssec o d'altres fruites casolà és un gran descobriment...Víctor, has obert una nova via!!! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Mònica!

      Me n'alegro que t'agradi, tasta-ho i ja em diràs!

      Petonets!

      Elimina
  7. un licor casero asi es tremendo y hay que ponerle frontera,porque sino paso solo¡¡
    saludos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja, cuanta razón Miquel, como no te controles, vas tomando uno tras otro y ni te das cuenta!

      Salud!

      Elimina
  8. Ale,ale....en conte que a l'estiu, ben fresquet, aixó pasa com no res!!!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant Gemma, sempre una ampolleta de licor de fruites cassolanes a la nevera, i a gaudir l'estiu!

      Petons!

      Elimina
  9. iieeee saps que jo en tinc un macerant-se??!! el faig amb pressec i ron, i l'almivar es clar! jeje quina gràcia! la semana pasada vaig anar a andorra, i vaig comprar alcohol pur del 90 i del 96. Aquest és el que li dius orujo? o quin fas servir d'alcohol?! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jeje, doncs ja estic esperant que la publiquis, que vull veure-ho!

      Faig servir orujo, i que a molts llocs es diu aiguardent, i com és un licor blanc, i gairebé sense gust, em va de conya. Un altre alcohol que va molt bé per fer licors és el vodka, precisament pel mateix motiu, és blanc, i que teòricament, no té gust.

      Petons!!

      Elimina
  10. Nunca he hecho un licor, pero para todo tiene que haber una primera vez!

    ResponElimina
  11. M'encanten els licors cassolans, per després d'un bon àpat són ideals!!
    A veure si algun dia m'animo a fer-lo
    Et segueixo!!!

    Si t'interessa:http://estoneslliures.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Montse!

      Me n'alegro que t'hagi agradat, gràcies per la teva visita!

      Ara em passo a veure què es cou...

      Petons!

      Elimina
  12. Mmm...demà podriem fer uns xupitos, no? Mai he fet licors i m'encanta el préssec...potser ja va sent hora...merci!!! Ptons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs llàstima que no els vam poder fer, perquè hagués estat bé... però ja he vist que les més valentes vau fer una copeta, a la nostra salut, jeje!

      Animat a fer-lo, i em dius!

      Petons!

      Elimina
  13. Encara no m'he animat a fer licor a casa. El de préssec m'agrada, a veure si m'hi animo!
    Per cert, ja té mèrit, tenint al·lèrgia...
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anima't Marta, i ja veuràs com repeteixes!!

      No té mèrit, perquè quan tens una bona ajudant, tot és més fàcil, jeje!

      Petons!

      Elimina
  14. Que rico este licor!!! Tengo por seguro que si lo hago para mi familia pronto desaparecería, jejejeje

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues entonces tienes que hacerlo Sandra, ya verás como gusta!

      Besos!!

      Elimina
  15. FANTÀSTIC!!! Jo fins ara només he fet ratafia però potser haurem de llançar-nos a la piscina i seguir els teus passos MESTRE!!!!! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs jo ratafia no he fet, així que em sembla que em vas guanyant, que aquest de prèssec és molt més fàcil!

      Petons!

      Elimina