diumenge, 23 de febrer de 2014

Guinnes chocolate bundt cake - Asaltablogs

Doncs ja som aquí de nou un diumenge per la nostra cita amb Asaltablogs! Aquest cop ens ha tocat assaltar a Bego Al calor del horno, un gran bloc on trobareu unes receptes espectaculars, i que no fallen! Us haig de confessar que aquest cop ho he tingut molt fàcil per triar recepta, perquè com ja era seguidor del bloc, quan vaig saber qui tocava ser assaltada, m'hi vaig tirar de cap a per aquest pastís, que li tenia moltes ganes. I la veritat és que el resultat no m'ha defraudat gens, perquè tinc molt clar que repetiré aquest pastís, perquè té una humitat espectacular, i tres dies més tard (incomprensiblement ha aguantat tres dies a casa sense acabar-se) encara conservava aquesta humitat i esponjositat. Brutal!

Però avui no m'enrotllo més, que no li vull treure protagonisme a qui li pertany, aquest pastís i la seva propietària assaltada.

Ingredients:

- 250gr. de mantega
- 250ml. de Guinness
- 400gr. de sucre
- 70gr. de cacau en pols
- 250gr. de farina de rebosteria
- 140ml. de nata per muntar
- 1 culleradeta de vainilla líquida (vaig posar extracte de vainilla, suposo que és el mateix...)
- 2 ous
- 2,5 culleradetes de bicarbonat

Preparació:

A un pot escalfem la cervesa, i quan aquesta comenci a estar calenta, afegim la mantega fins que es desfaci i reservem. Jo vaig comprar una llauna de Guinness que és de la mida d'una pinta, i el que va sobrar m'ho vaig haver de beure... què hi farem!!

Mentres refreda una mica la nostra barreja anterior, a un bol barregem tots els ingredients secs (sucre, cacau, farina, bicarbonat) i tornem a reservar.

A un altre bol, batem els ous amb la nata i la vainilla, però sense muntar-ho, només cal batre-ho fins que quedin tots els ingredients lligats. Quan els tinguem lligats, afegim la barreja inicial de cervesa i mantega i ho lliguem tot.

Encenem el forn a 180ºC, i acabem de preparar el pastís. A la barreja d'ingredients secs, afegim la barreja dels líquids, i batem amb energia fins a obtenir una massa homogènia. Jo he fet tot el procés a ma, sense necessitat d'estris electrònics, així que no teniu excusa. És molt líquid, però precisament per això (suposo) queda una massa humida un cop cuita. 

I finalment aboquem al motlle i enfornem durant uns 40 minuts, o fins que punxant amb un escuradents surti sec. La recepta original diu 15 minuts, perquè fa servir motlles de mini bundt cake, però jo vaig utilitzar un motlle de bundt de tamany normal i vaig necessitar tot aquest temps. També vaig arribar a la conclusió que necessito un motllo de bundt cake que sigui de qualitat, perquè al forn em ballava (és de silicona), i les peripècies que vaig passar per desmotllar-ho!! (Ja ho veureu a les fotos...) 

Passat el temps de cocció, deixem refredar a una reixa durant deu minuts, i després desmotllem, deixant-lo reposar a la reixa. I ja el tenim llest per degustar. He fet cas a la seva autora i ho he servit amb un frosting de crema de formatge i sucre. Senzillament espectacular, proveu-lo! Què us sembla, m'ha quedat bé? Quin motllo de bundt cake em recomaneu (sense tenir en compte Nordic Ware...)?







46 comentaris:

  1. Mai ho he fet i mira que tinc un par de Guiness esperant-lo, qui saps si "t'asalto", jejejjej. Petons.

    ResponElimina
  2. Ohhhhhh, maravilloso bundt cake que has hecho!!!! Tengo unas ganas tremendas de experimentar con este tipo de bizcocho a la cerveza Guinnes!!! Me muero de curiosidad!!! Y que bien te ha quedado Víctor!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  3. Esta receta es maravillosa.
    Está muy rica.
    Besitos :D

    ResponElimina
  4. Tienes razón: se ve un bizcocho denso y húmedo. No nos extraña que, aún habiendo pasado unos días, estuviera tierno y esponjoso.
    Y con la crema de queso, espectacular. Nos ha gustado mucho.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  5. madre míia deliciosos este bizcocho, tiene una pinta buenísima!! bss

    ResponElimina
  6. Que corte tan apetecible que tiene, que ha quedado realmente apetecible, muy muy rico, madre mía, creo que me lo podría comer enterito, jejejeee
    Un asalto estupendo!!
    Un abrazo!

    ResponElimina
  7. Buen asalto el tuyo, sí señor, y nos dará mucha energía y vitalidad para enfrentarnos a la próxima incursión!
    Petonets!

    ResponElimina
  8. Els pastissos de cervesa negra solen ser genials i deliciosos! I a aquest teu quasi li clavo queixalada a través de la pantalla! Una abraçada Víctor!

    ResponElimina
  9. Els pastissos de cervesa negra solen ser genials i deliciosos! I a aquest teu quasi li clavo queixalada a través de la pantalla! Una abraçada Víctor!

    ResponElimina
  10. Bua Víctor!! Si t'agrada la xocolata...és el pastís ideal!! Quina pintassa!!! Mmmm!!! Enhorabona pel boti que t'has endut! una abraçada guapo

    ResponElimina
  11. Otra de las recetas que tengo pendiente. Estoy loca por probarla.

    ResponElimina
  12. que buena pinta que tiene!! debe estar delicioso.
    Saludos de Un Dulce Escape

    ResponElimina
  13. Puff menuda pinta tiene! se me cae la baba solo con ver las fotos, ñammm
    besos

    ResponElimina
  14. Qué ganas tengo de probarlo, te ha quedado precioso y jugosísimo.
    Feliz semana.

    ResponElimina
  15. El pastís t'ha quedat brutal!!! I és veritat que es veu molt tou i humit. M'encanta!!!
    Al tindré que possar a pendents :)
    petons

    ResponElimina
  16. M'encanta el teu esperit de sacrifici... Tot sigui per què no sobri menjar, oi? ;) aquest pastís el tinc a la llista de pendents... Per no gaire més temps, em fa l'efecte...
    Per cert, quin problema tens amb els nordic ware? Alternativament, mira si en trobes als "xinos" o a un súper una mica gran...

    ResponElimina
  17. Quina pinta que té... Mai he fet res amb la guiness, pero ara tinc mes ganes que mai...
    Una abraçada!!
    David de LA COCINA PISTACHO

    ResponElimina
  18. La famosa Guinness que no he fet encara. ja he vist per altres receptes que queda molt be humida, ara veig la teva i torno a pensar que l´hauré de probar, l´aspecta és una passada. Petonets i bona setmana!

    ResponElimina
  19. Te ha quedado de capricho, qué cosa más buena. Para repetir!! Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  20. Una delicia, se ve muy jugoso y con lo chocolatera que soy...me llevo la receta

    ResponElimina
  21. També fa temps que li tinc ganes a aquesta recepta i no m'atreveixo.... M'has fet entrar ganes! petons

    ResponElimina
  22. Alhhaaaa!!! que barbaridad... esto es el "robobo de la jojoya"... di que si que si uno se tiene que llevar algo se lleva lo mejor, buenísima elección, que buen botín si señor, tiene un color y un brillo que me llega el olorcito hasta aquí.
    Recetón xe!!! de veres
    Un beset o petonets

    ResponElimina
  23. em sembla espectacular, pel color, pel gust que ha de tenir que em sembla inimaginable! que l'he de fer, vaja! petons

    ResponElimina
  24. Victor un buen asalto,un botin bien negro pero bueno y asi jugoso por dentro es mucho mejor¡¡
    Victor a los moldes de silicona yo tambien le pongo spray desmoldable y se desmoldan bien.
    Una abraçada

    ResponElimina
  25. JO t'asaltaré a tu i ben aviat faré aquest cake, sembla espectacular... què dic sembla... és espectacular!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  26. ostres Victor! com cuides als de casa!!! sembla molt divertit aquest repte. Molts petonets

    ResponElimina
  27. Es mi bizcocho favorito del mundo mundial con esa humedad y esa jugosidad......me encanta!!!! Te ha quedado super bien

    ResponElimina
  28. Tres dias nene? He entendido bien? Tu estas a falta de un lobo en tu vida, ji,ji La próxima vez avisa que todo me seduce: Rematar la guiness, comerme el pastel...Un abrazo

    ResponElimina
  29. Un bundt de altura Víctor, qué sabor tan característico tiene este bizcocho, creo que puedes amarlo o que no te guste nada, yo soy de las que declaro mi amor por él, jajaja. Qué rico.
    Besos

    ResponElimina
  30. Tengo yo ganas de hacer este bizcocho..Se ve muy esponjoso y humedo,no?? Un besazo

    ResponElimina
  31. Estoy segura que habrás disfrutado de tu asalto porque cuando lo preparé para una comida familiar le gustó a todo el mundo. Vamos que tengo ganas de llevarme un trozo. Un beso

    ResponElimina
  32. Hace tiempo que quiero hacerlo y al verlo se me ha antojado, que ganas de poder llevarme un trozo!!!
    Un placer llegar a tu cocina y te invito a conocer mi blog si no lo conoces!!
    Un besote

    ResponElimina
  33. Te ha aguantado 3 días????? Pero es que no estabais en casa??? No me dura este bundt a mí en casa tres días ni loca! Uno como mucho! Jejejeje. Yo lo he probado en versión tarta con su glaseado de nata y queso y es brutal!
    Muás
    Gallecookies

    ResponElimina
  34. Niño, con este cake me has ganado del todo con lo que me gusta el chocolate, se me van los ojos con esas fotos... No he preparado nunca bizcochos con cerveza, pero por lo visto el sabor tostado de la guinnes ha de ser una auténtica delicia... Inmejorable asalto, te ha quedado de lujo...!!!
    Petons i feliç carnestoltes..!!!

    ResponElimina
  35. Me l'has robada! Vaig estar apunt apunt de fer-la però al final novaig trobar la cervesa al meu súper habitual i la vaig haver de cambiar... T'ha quedat chulisim per això, té tan bona pinta així de densi compacte que buff... per desfer-se. Bé, ara m'haurà de tocar a mi!!

    ResponElimina
  36. Increíble la pinta del corte. Se aprecia la jugosidad y la humedad en la foto que es una pasada!! Es una receta que hace tiempo que tengo ganas de hacer pero no sé por qué me da un poco de reparo. La cerveza negra no me gusta y no sé si no me gustará el sabor. Qué me dices? Crees que me gustaría el bizchocho aún sin ser una guiness-fan?
    Besitos

    ResponElimina
  37. Víctor, aquest bunt té una mirada matadora!!!!! Però quina joia!!!! Ha de ser boníssim i una verdadera bomba de plaers :)

    ResponElimina
  38. Qué buena te ha quedado esa Guinness Víctor! una de mis tartas preferidas!!! y es que esa foto del corte lo dice todo! yo con mucha espumilla por favor jeje!

    Abrazos salseros y que tengas un maravilloso finde, amigo!

    Tito

    ResponElimina
  39. Mmmmm...Pensamos en hacerlo y mira, al final nos decantamos por algo salado..Pero este bundt tiene que estar espectacular. Nos quedamos por aquí, que no conocíamos tu blog =)
    Un besote!

    ResponElimina
  40. Menudo pedazo de Bundt cake! Me encanta tu asalto, un besete Pumuky!

    ResponElimina
  41. T'ha quedat increible!!! Jo no en tinc de motllo per Bundt... es una de las coses que tinc pendents. M'agraden els de Nordic Ware pero els trobo molt cars... Petons!!

    ResponElimina
  42. Se ve estupenda, se me hace muy curioso el usar cerveza, y tengo mucha intriga por saber a que sabrá...sin duda algún dia la haré. Un besazo

    ResponElimina
  43. esto es un asalto y lo demas tonterias! menuda esponjosidad tiene, super humedo y apeteoblce, me encanta! un besote

    ResponElimina
  44. Uaaaaaala! Quina obscenitt de bundt cake! Per assaltar-lo tot sencer!

    ResponElimina
  45. Vinc fard però vinc! i és que vaig súper liada aquest mes!!! aterre ací ara mateix tot just que m'he posat a fer la meua particular 'operació bikini', que injust!! Aquet bunt no pot tindre millor pinta i de xocolata com a mi m'agrada. Molt bona tria!!
    Un beset,
    Angi

    ResponElimina