divendres, 7 de març de 2014

Gelat de mostassa

Us llegiu els blocs que seguiu? Vull dir, us llegiu la totalitat del que s'escriu? Jo personalment si, quan entro a un bloc a mirar quina nova recepta em trobaré, em llegeixo tot el que la persona escriu. Perquè? Doncs principalment perquè m'agrada, penso que qui escriu sempre té alguna cosa a dir, i soc dels que, si tinc temps, fins i tot em vaig llegint els comentaris previs al que deixo jo. Perquè també deixo comentaris, i, tot i que això ja no ho faig tant, ho reconec, procuro respondre a tots els comentaris que deixeu. A més, tot i tenir poc temps per llegir, tinc la sort de llegir molt ràpid, així que no llegeixo una de cada dues línies, me les llegeixo totes. Entenc que el ritme de vida que portem/ens fan portar, no dona per poder dedicar el temps que hauríem/voldríem a llegir-nos, i per això entenc que hi hagi molta gent que no ho fa, faltaria més, però a mi, personalment, m'agrada fer-ho, i llegir les històries i anècdotes que envolten la recepta i les persones que l'elaboren. Ja ho vaig dir farà un temps, però ho repeteixo, les històries al darrera, fan el bloc 'més humà'. Ja deixo de divagar, que com veieu, això de trencar el meu ritme habitual de publicacions, em fa pensar, i això no és bo! I que consti que el que us acabo d'explicar no és cap declaració d'intencions, i ara m'enfado com un nen petit i deixo de llegir-vos si vosaltres no ho feu! Al contrari, cadascú fa el que vol i pot, i com us acabo de dir, no deixen de ser divagacions meves de les quals no heu de fer gaire cas...

Per cert, i ja per últim, als que deixeu comentaris, sabeu que alguns de vosaltres sou no-reply? Si no ho sabieu, i voleu deixar de ser-ho perquè us contesti directament i no us hagi de contestar per aquí, obligant-vos a tornar (cosa que us agraeixo) a mirar si us he respost, us recomano aquest enllaç on explica com deixar de ser-ho. Us adverteixo que no sempre funciona, jo ho vaig estar provant i com blogger és com és , a vegades no ha funcionat, fins que funciona i aleshores ja ho tens. Per cert, el bloc que us indico el segueixo en secret, no li digueu a ningú, perquè sembla molt enfocat a dones... un altre dia ja us parlaré dels blocs que es pensen que només el visiten dones, i la tendència a dirigir-se a la gent és amb articles personals femenins (vosotras, algunas...), perquè és un tema que dona per molt.

I per fi anem a per la recepta. La vaig veure a un bloc que m'encanta, Mi Gran Diversión, i que té infinitat de receptes que segur que us venen de gust preparar a casa. Ja feia temps que em rondava pel cap fer aquest gelat, i quan el vaig veure, em vaig animar, fins al punt que li vaig copiar la presentació i tot!

Ingredients:

- 150gr. de nata
- 50gr. de llet
- 50gr. de mostassa en gra
- 10gr. de sucre
- 1 cullerada de café de whisky (a mi se'm va anar la mà una mica i després es va notar)
- sal (jo no l'hi vaig posar, però si ho feu, poseu-la)

Preparació:

Ara no us descobriré res a aquells que acostumin a fer gelats, però anem a preparar-ho!

A un pot escalfem la nata i la llet (si us heu fixat, està en grams no en mililítres, vigileu!), i quan estigui a punt d'ebullició, sense que arribi a bullir, afegim la resta d'ingredients, retirem del foc, i removem bé per integrar-los.

Tot i que tinc geladora, i m'hagués facilitat la feina, el gelat el vaig fer de manera 'tradicional'. Quan la barreja hagi refredat, la posem a un recipient apte pel congelador, i cap a dintre amb ell. Cada mitja hora, durant les properes 4 hores, el treurem del congelador per remoure-ho tot i trencar els possibles cristalls de gel, i tornem a desar al congelador.

Com us he mig dit abans, us recomano que vigileu amb el whisky, i si a sobre poseu un que sigui potent, poseu-ne menys del que indico. Amb la sal, no us la oblideu perquè tendirà, encara que no us ho creieu, a estar soso.

Ara només ens queda gaudir d'aquest sorprenent gelat, amb, per exemple, un bon steak tartar. Penso que és de les millors maneres de menjar-ho!

I vosaltres, amb què ho acompanyaríeu?





30 comentaris:

  1. M'encanta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i si, et llegeixo de dalt a baix!!!!!! Molts petons guapo!

    ResponElimina
  2. Doncs t'ha quedat fantàstic, aquest gelat! Porta uns ingredients que no em sé imaginar junts, així que l'única solució per saber quin gust té serà fer-lo i tastar-lo! Sobre el que expliques al principi, jo intento llegir-me tots els posts, sí, perquè m'agrada conèixer les històries que acompanyen la recepta. Però reconec que, de vegades, llegeixo en diagonal i em passen coses per alt... aix...! Però és que em sap tan greu, això de no poder visitar tots aquells blogs que m'agraden? Trobo que, d'alguna manera, fem com una gran família, que s'explica penes i alegries, oi? he he he. Petons

    ResponElimina
  3. Ohhh y dices que no tienes estilo!!! jajajaj te ha quedado estupendo.
    Me alegro que te haya gustado y gracias por el enlace.
    Buen fin de semana!!!
    Bss

    ResponElimina
  4. Yo también soy de leerlo todo, quizás porque con mis receta siempre hago una pequeña introducción. Forma parte de mi blog, de la esencia, del porque de la receta o de la experiencia que tuve con ella; y es verdad esos blog me parecen mas humanos, no un simple recopilatorio de platos. Pero es mi opinión.
    Yo creo que soy replay has dicho........porque creo haber leído esta misma mañana una respuesta tuya.
    La receta que nos despistamos jajaja, me he quedado helada, vamos que no me podía imaginar que había un helado de mostaza. Pero cuando llega el verano y a todo el mundo le da por publicarlos me quedo a veces sin palabras. Como todos hay que darles una oportunidad, porque seguro que descubrimos maravillas.
    Feliz finde

    ResponElimina
  5. Jo personalment també intento llegir les entrades dels blogs que segueixo i que com ara estic fent, comento, però he de confessar que de vegades, només en alguna ocasió, per manca de temps, vaig més directament per la recepta en qüestió, però és veritat que les històries que hi ha al darrere són les que fan que el blog sigui més humà! Ja està bé que li donis voltes i pensis, home! hahaha ;)

    I aquesta recepta, doncs m'ha semblat molt original! No ho havia vist ni sentit mai això del gelat de mostassa i mira, em sembla que algun dia m'animaré a fer-lo, perquè fa venir salivera eh! Ara tinc curiositat!! No sé amb què el podria acompanyar... si ho provo ja t'ho diré :)

    Petons!

    ResponElimina
  6. De que va el post es que no t'he llegit, jejejjeje, es broma bitxo !! M'has matat amb el gelat de mostassa perquè soc adicta total des-de petita, soc capaç de menjar torrades tan sol amb mostassa, brutal acompanyar-lo amb un tartar. Petons.

    ResponElimina
  7. Qué buena idea. Ambas cosas van muy bien

    ResponElimina
  8. Doncs t´anava a dir, el vaig menjar a Saragossa amb un steak tartar ie estava de nassos!!! jaja si que el va fer la Dolores!!! i és delcicios. Bon cds.

    ResponElimina
  9. Jo, sincerament, no llegeixo tots el blogs que segueixo. No perque no valori la gent, sino perque no em dona la vida per més. Hi han dies que llegeixo a tots, i altres, que llegeixo només a les persones amb les que tinc una conexió més propera; sigue per forma de pensar, d'expresar-se, o perque aixís, sense conèixer-la, em cau súper bé. El que sí es veritat que es nota quan et llegeixen, i quan no.
    També, com tu, si tinc temps llegeixo els comentaris anteriors al meu... m'agrada :)
    En quant al tema de dirigir-se en femení, tens tota la raó. No sé per qué sempre pensem que els nostres seguidors son dones. I amb el blog que has esmentat, és veritat que sempre es dirigeix en femení ;)
    Aquest gelta no m'imagino com serà, pero interesant sí que ho es. Serà questió de testar-ho.
    Petons

    ResponElimina
  10. esta receta tambien la probe por primera vez en el encuentro en Zaragoza con Dolores y Silvia y esta de muerte,me encantan las dos cosas.
    Intento leer siempre todo pero a veces no,depende del dia y del tiempo.
    una abraçada

    ResponElimina
  11. Víctor!! No dejas de sorprenderme con estas recetas tan increíbles y deliciosas!! Me encanta!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  12. Víctor, yo creo que lo pondría en una ensalada.
    La carne cruda o poco hecha me da repelus, así que nada de steak tartar...
    Yo también creo que vale la pena leer el post entero, pues te permite conocer aspectos de quien escribe el blog.
    Prefiero leer los post menos a menudo, pero al menos disfrutarlo tranquilamente.
    Besicos

    ResponElimina
  13. Qué receta tan sorprendente Víctor, esa combinación de ingredientes nos parece, como poco, originalísima. Lo pondríamos como acompañamiento de carne, pero carne hecha, cocinada: el steak tartar no nos gusta :(
    Nosotras procuramos leer las entradas enteras, siempre es interesante. Lo que pasa es que a veces el tiempo se nos echa encima y entonces hacemos malabarismos para no perdernos nada...
    Un abrazo.

    ResponElimina
  14. Jo normalment tinc poc temps. Pero quan em poso a mirar els blogs que segueixo, que intento que sigui un parell de vegadesa la setmana, ho faig amb temps, per poder llegir i poder comentar. Penso exactament igual que tu. Quan una persona a part d'una recepta ens explica una miqueta de la seva vida, de les seves vivencies, de les seves anecdotes, trobo que s'han de llegir. I la veritat, m'encanta. Si els blogs fosin un pur recull de receptes no enganxarien tant, oi?
    I dit aixo, et dire que aquest gelat te una pinta increible i em sembla una idea molt original per acompanyar molts plats.
    Petons!!

    ResponElimina
  15. Qué bueno Víctor!!! me parece un sabor brutal para un heladito, y genial me parece acompañarlo con steak tartar como has hecho! sublime!!

    Abrazos salseros y que tengas un feliz domingo!

    Tito

    ResponElimina
  16. Jo també llegeixo, comento i responc, sempre que puc...és una feinada però de les més agradables del món! Per cert, gràcies perquè ja he seguit les instruccions per deixar de ser un no-replay! I pel que fa la recepta....un steak tartar amb aquest gelat de mostassa ha de ser un plat celestial! Petons!

    ResponElimina
  17. Hola guapo!!! Doncs si, jo si entro, em llegeixo el post...si no, no cal entrar! Un cop a la setmana, com a mínim, faig una volta pels blocs que segueixo i intento deixar comentaris...que a mi bé que m'agrada que me'ls deixin!!!
    Aquesta recepta de la Dolores la tin per fer...ja t'explicaré!
    Petons i em sembla que ens veiem aviat...oi??? ;)
    Gemma de Food&Cakes by GB

    ResponElimina
  18. Amb salmó marinat o fumat crec que el provaria, perquè m'agradat molt la proposta.
    Ho llegeixo tot quan tinc temps de navegar per la xarxa, que no és sempre. Petons,
    Pilar

    ResponElimina
  19. Hola! Qué maravilla de receta !!! Pues mira, primero te digo que yo sí que los leo, ya me ves, leyendo en catalán y todo! Pero es que me parece que es lo que tú dices, que lo hace más humano. Además hay con gente con la que sientes una especial "conexión" y la manera de mantenerla es leer las cosas que te cuentan. Yo en mi blog por ejemplo, que cuento una cantidad de chorradas tremenda antes de cada receta... Habrá quien las lea y quien no, pero los que lo hagan, me conocerán mejor y eso puede ayudarles a decidir si mis gustos, que también afectan a la cocina, son comunes con los suyos o no. No sé. Me enrollo, como siempre.
    Una pregunta sobre la receta: la mostaza en grano es la mostaza de tipo antigua no? La típica à l'ancienne de Maille por ejemplo? Y el acompañamiento del tartar me parece ideal. Sabes con qué otro tartar se me ocurre que puede estar de vicio? con uno de un buen atún rojo. Mmmm

    Besitos mil.
    Bea

    ResponElimina
  20. pero que pasada!!! menuda cremosisdad tiene! y encima es super original, helado salado y de mostaza...con ese tartar me conquistabas!jaja
    un besote

    ResponElimina
  21. Hola mi Victor!!!!!...yo si me leo lo que escriben los amigos que visito, entre otras cosas por lo mismo que dices..porque me gusta el lado humano de los blogs y mira, a veces es casi más importante lo que esa persona cuenta que la receta...a veces yo saco cositas que me rondan en la mente y mi receta no es más que una excusa..en esos momentos agradezco mucho más unas palabras que demuestren haberme leído, que un que foto tan bonita o que rico!...intento devolver siempre los comentarios..pero eso casi nunca lo logro del todo. Entre mi vida diaria y blablabla..no llego. Sabes?, creo que lo que pasa es que a mi no me gusta dejar comentarios vacíos..y ahí viene el problema. Cuando no estoy inspirada no puedo comentar...no me conformo con hacer la visita y quedar bien, me entiendes, verdad?? ;)
    Bueno, yo soy reply y me alegro, así recibo tus comentarios a menudo, que me gusta mucho :)
    Para terminar, que me enrollo como persiana..ves? hoy estoy inspirada! ;)..tu helado me parece genial!!!..al principio lo imagine como un postre..y no te creas, me resultó atractivo :) ahora que comentas lo del Tártaro...ummmmmmmmm..como soy de salado, creo que me gusta mucho más!!!
    Miles de cariños amigo!!!!..espero mi reply!!! jeje..es bromaaaaaaaaaaaa ;)

    ResponElimina
  22. Jo llegeixo segons el dia, no sempre he de confessar. QUina recepta tan original! No em puc imaginar el seu gust, em sembla tant extrany...jejeje petons

    ResponElimina
  23. No se me habría ocurrido hacer un helado de mostaza! Esto hay que probarlo. Igual, hasta una versión sin lactosa me sale bien!
    Yo me prodigo poco por los comentarios porque soy de las que sí se lee las entradas, y de tiempo ando de mal a fatal. De hecho, hay veces, que me leo la pre-receta y la receta sólo la miro por encima... depende del tipo de receta que sea
    (Voy a mirar si soy no-reply, jeje)
    Besos

    ResponElimina
  24. Me he quedado muerta cuando he visto helado de mostaza, he pensado como lo va a comer, pero cuando he visto con el tartar, ya mne lo creo mas.
    Me este bueno o no me parece una idea original.
    Mil besos
    Ah ! me puedes traer en el tuper.

    ResponElimina
  25. Doncs jo si sòl llegir les entrades, i ara només obro un bloc darrere de l'altre que en una ocasió tenia diverses finestres obertes i em vaig liar amb la recepta d'una i una altra persona, em va saber més malament, uff! ara vaig més tranquil · la. El que no faig és llegir-me els comentaris, a això ja no arribo.
    Quina recepta la d'avui, la veritat és que no tinc ni idea amb què acompanyaria el gelat, hauria de donar-li voltes, jajaja, però m'has deixat amb la boca oberta, ara estaré amb l'espineta fins que trobi alguna cosa amb què acompanyar, jajaja , ho trobaré.
    Un petonet

    ResponElimina
  26. :-) Si que me leo los textos de las entradas a las que accedo y reviso la receta pensando en el sabor e, incluso, en si algún día encajará (total o parcialmente) con alguno de nuestros platos ..., pero te confesaré que, en ocasiones, la falta de tiempo hace que lamentablemente sea imposible pasar por los posts de todos aquellos con los que tenemos algún tipo de "vínculo".
    En este caso, la idea resulta espectacular. ¿Cómo no pasar? ¿Cómo no leer la entrada? ¿Como no pensar en probarlo?
    Un saludo desde JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  27. Es la primera vez que leo helado de mostaza, y dudaba de cómo podría estar hasta que he visto lo del steak tartar. ¡Me parece que puede ser una combinación ideal! Y eso que sólo he probado el steak tartar una vez, pero estaba sorprendentemente rico.

    Yo me leo todos los textos en los que comento hasta el final, primero porque me gusta, como tú dices, saber la historia de la receta, y segundo, por respeto a quien hay detrás y a toda el tiempo e ilusión que dedicamos a cada una de nuestras entradas, que no sólo es cocinar y hacer 4 fotografías (quien dice 4 dice 30...). Aunque evidentemente me limita el tiempo, y hace que no pueda pasarme por todos cuantos me gustaría. Entonces los ojeo por encima, y si me gustan mucho se van a favoritos para más adelante.

    He llegado aquí porque me ha hecho gracia el nombre de tu blog, pero me quedo :)

    ResponElimina
  28. yo también me leo las entradas, y es que quien las escribe lo hace para eso, además me parecen el alma detrás del blog... eso hace que a lo mejor visite menos amigos, pero no se puede tener todo en la vida!
    que sepas que tu helado me ha cautivado... primero se me antojó en dulce {uno de mis tantos defectos, soy taaaan golosa} y luego me lo imaginé con un filetito poco hecho y bueno, yo quiero!!!
    un beso, pues!! :)

    ResponElimina
  29. A mi también siempre que puedo me gusta leer los post completos porque como bien dices se conoce un poco más a las personas. Es verdad que a veces en tu caso el traductor me da un poco la lata y me salen cosas muy raras que no creo que estés diciendo XD , así que creo que voy a empezar a leerte en catalán despacito y así lo aprendo que me parece precioso.

    Por cierto, la receta muy original.

    Un beso enorme cielo!

    ResponElimina
  30. llegir-te sencer? i tant desde fa temps i els comentaris també! Ara comentar es la primera vegada i la teva recepta es genial, crec que la proxima vegada que compri tonyina roja el faré besets

    ResponElimina