dimecres, 12 de març de 2014

Panets de xocolata i taronja confitada

Bones! Com va la setmana? Bé? Està sent llarga? Animeu-vos que ja és dimecres!! Crec que haurieu de fer com faig jo sovint, quan és dilluns me n'alegro perquè 'només' queden quatre dies pel divendres. No és una manera dolenta d'afrontar la setmana, no creieu?
Abans de res, volia agrair tots els comentaris que heu anat deixant a l'entrada anterior, ja que el que més agraeix un blogger són els comentaris, m'heu alegrat molt dient-me que us llegiu tots els rotllos que us vaig fotent! El que sento dir-vos és que continuaré enrotllant-me!!

Avui no m'extenc més, aniré més directe a la recepta, uns deliciosos panets de xocolata i taronja confitada, extrets del llibre de'n Daniel Jordà, Panes Creativos. Són tan bons sols, com acompanyats d'una melmelada de taronja, o perquè no, una crema de cacau.

Ingredients:

- 500gr. de farina de força
- 2 ous
- 10gr. de sal
- 100gr. de llet (vigileu, que són grams!)
- un rajolí de Cointreau (opcional, jo li vaig posar extracte de vainilla)
- 40gr. de llevat fresc
- 100gr. de mantega
- 100gr. de taronja confitada (a trossos)
- 50gr. de gotes de xocolata congelades (jo, 100gr.)
- ou batut diluit en aigua per pincelar els panets


Preparació:

Tot i ser un pa, és una massa molt fàcil i realtivament ràpida de fer, i més tenint en compte els pans que acostumo a ensenyar-vos, ja veureu.

Pastem tots els ingredients excepte la mantega, la taronja i la xocolata, i els integrem. Afegim la mantega (jo la vaig afegir a daus, i a temperatura ambient), i continuem pastant, fins que obtinguem una massa elàstica i que no s'enganxi a les mans, potser al principi sembla que costa una mica, però ja veureu que poc a poc aneu obtenint la consistència desitjada.

Quan veieu que ja gairebé la teniu al punt que volem, afegiu la taronja i la xocolata, i acabem de pastar.

Ara toca deixar reposar la massa, a un bol tapat amb un drap de cotó, durant aproximadament 45 minuts. Ja veieu que el temps de fermentació és més curt, donat que la quantitat de llevat és superior a les masses habituals.

Tallem la nostra massa en peces de 100gr. i les deixem reposar deu minuts més, que es relaxin de nou tapades.

Ara amb cada peça, fem boles a les que donarem tensió superficial, que anirem deixant a la safata de forn, i les deixarem fer la segona fermentació, aquest cop fins que doblin el volum. Aproximadament uns 20 minuts, tenint en compte com us he dit abans la quantitat de llevat que porten. Mentres esperem, encenderm el forn per pre escalfar-ho, a 180ºC.

Per últim, pincelem les boles amb l'ou batut rebaixat amb aigua (una mica només), i les enfornem durant uns 12 minuts, o fins que veieu que estiguin daurades.

I ja tenim els nostres panets! Vosaltres com us els menjaríeu, sols, amb més xocolata, amb melmelada... espero la vostra opinió!





30 comentaris:

  1. òndia, Víctor, doncs que bons! S'assemblen una mica al pa de llet, oi? Aquells brioixets em tenen el cor robat! Però els teus encara són més bons, amb xoco i taronja!! Tranquil, enrotlla't, enrotlla't, que per això et visitem!!! ha ha ha. Petons

    ResponElimina
  2. uaaaaaa m'en emporto uns cuants per fer la bereneta avui fosquet . avui te he pogut deixar un coment (misteris de la blogosfera ) ara surt lo de comentar .. hi ha dies que no hem surt -- :P abraçades dolces amb xocolati ..

    ResponElimina
  3. Ohhhhh quebons han d'estar!!! Despres de tastar les meves migues amb xocolata estic segura que aquets panets son per llepar-se els dits!!! Com pots veure ara també em deixa Comentar a mi jejejeje... I aquets panets els faig segur!!!! Una abraçada!!!! Per cert... A mi m'agraden els.rotllos com tu dius... Me'ls llegeixo tots!!!!

    ResponElimina
  4. Hola mi Victor!!!!....es cierto que se agradece que te lean y no solo te digan que rico es esto o aquello..eso es fácil ..sobretodo en este blog ;)..pero te aseguro que a mi venir aquí es un momento lindo...leer a personas simpáticas y que tienen algo que decir..es un gran placer :)
    Tus panecillos son lindos :) en casa tendría que pasar de la naranja, porque son unos sosos :( no hay manera..a ellos solo chocolate y sin nada..bueno, con pan ;) pero ya está ;)...a mi me los pones con todo plis! ;)
    feliz, feliz semana amigo wapo!!!!
    Juana :)

    ResponElimina
  5. pues mira, me gusta tu teoría para afrontar la semana. yo, de momento, por suerte o por desgracia, no trabajo los martes entonces los lunes vuelven a ser viernes jiiiijiji no me puedo quejar :)
    de estos panecillos, no te puedo decir otra cosa que me comería cuatro de seguido sin nada de nada así tal cual que desde aquí se ve que son tiernos tiernísimos!
    un besito y feliz miércoles, guapo!

    ResponElimina
  6. Nos hemos puesto de acuerdo hoy con los post con panes ambos, aunque muy diferentes. Tienen una pintorra tremenda, similares a los brioche no? Está claro que hay que buscar siempre lo positivo, me gusta tu idea de afrontar la semana! Por cierto, ya es Miernes!! XD

    Un besazo!

    ResponElimina
  7. Dons jo acabo de fer uns panets deixant la massa tota la nit a la nevera i que vols que et digui, la miga no te res que envejar a la teva, però no m'en panadeixo, tot al contrari, cada dia em fascina mes el mon del pa en totes les seves formes, veure com creix la massa, com evoluciona i la quantitat de opcions que te, es fantàstic. I aquets panets son maravellosos. Per cert, jo soc de les que es llegeixen toooots els posts de dalt a baix, dons res em molesta mes que un comentari que reflecteixi clarament que no s'ho han llegit. Però es la opció de cada un, no creus? Ah i jo mel's menjaria solets, no crec que els hi calgui res mes.

    Petons

    ResponElimina
  8. De rotllos res, tu ens il·lustre amb les teves experiències vitals! Uns panets fantàstics....com el teu pa de vi negre...que ja he mig imitat amb un resultat genial! Petons i gràcies!

    ResponElimina
  9. No ens fas pas cap rotllo, home! A mi personalment m'agrada molt visitar-te sempre que puc i llegir el que ens expliques ;) Per mi el dilluns gairebé podría dir que és el meu dia preferit de la setmana, perquè és el dia que toca Hofmann i m'encanta... (jugo amb aquest avantatge :P) i llavors faig com tu, penso que poc a poc queden menys dies per arribar al cap de setmana! Ara ja gairebé hi som :)

    I aquests panets que ens portes, doncs fa molt de temps que tinc ganes de fer-los, perquè també tinc aquest llibre i de seguida que els vaig veure em van cridar l'atenció ;) Penso que així, per si sols, ja han de ser deliciosos, fan molt bona pinta Víctor!!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  10. alaaaaa qué ricooooos!! y qué esponjosos!!! tengo muchas ganas de hacer algo así, pero estoy perezosa jejeje

    un abrazooo

    ResponElimina
  11. ostres, amb aquest pa ja no cal res mes oi?! m'agrada la combinaciío, sempre es un encert! petons

    ResponElimina
  12. Veig que ets molt positiu, m'agrada enfocar-ho tot en aquest aspecte! Amb aquest panets encara es pot mirar tot millor, segur que estan de vici! petons

    ResponElimina
  13. T'han quedat molt bé Víctor!! Veig que això del pa t'està agafant fort , eh???? ;) És una droga: el menjar-lo i el fer-lo!! Sobretot de la mà de mestres com en Daniel! Tot el seu llibre es fantàstic i aquests panets... boníssims!!

    ResponElimina
  14. Nen, quina pintorra més bona que tenen aquests panets, que díc jo que dissabte portis uns quants ;-)

    Un petonet

    ResponElimina
  15. Victor, a mi me pasas uno de estos y la semana te aseguro que la afronto igual o mejor que tu!!! ;)

    ResponElimina
  16. Que pintaza tienen Víctor!!!! Y no se cuando me los comería, de desayuno, merienda, cena o de picoteo entre horas porque... Entran en cualquier momento!!! Son irresistibles!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  17. Uffff , tenen una pinta !! i anb xocolata i taronja , bonisims segur. Salutacions.

    ResponElimina
  18. tremendos te han salido y de buena fuente la receta y ademas veo que te gusta el chocolate, le has puesto el doble de la receta jaja
    Una abraçada

    ResponElimina
  19. Menuda pinta tienen esos panes! los quiero todos! Besos

    ResponElimina
  20. Ohhh es veuen súper súper esponjosos!! i la combinació de la xocolata i la taronja és espectacular sempre, ja me'n menjaria un ara mateix ja!! la manera d'afrontar la setmana és boníssima, encara que a vegades costa els dilluns fer aquesta reflexió... jaja! i tu continua amb els rotllos que són la mar de distrets ;-). Un petó!

    ResponElimina
  21. Qué buena pinta. me los acabo de guardar. Qué pena que no tengo cointreau. Tengo que comprarme una botella porque le da un aroma a la repostería que me gusta mucho. Mi padre se lo echaba a las rosquillas. Y se ve muy esponjosita la miga.
    En cuanto a la semana.... Yo tengo que decirte que ODIO los miércoles. Es como que ya llevo una eternidad madrugando y aún me queda otra eternidad hasta el fin de semana... Soporto mejor los martes, porque parece que sin casi darte cuenta, el lunes ya ha pasado... En fin, cada uno tenemos nuestras estrategias psicológicas para creer que el fin de semana está más cerca.
    Una pregunta sobre la receta? Cómo los has conservado? Se han mantenido esponjosos? Es que suele ser lo malo de estas masas, que son una delicia si las comes en el mismo día pero luego ya empeoran. Es que tengo ganas de hacerlos pero este finde nos vamos fuera y tal vez los pueda hacer el viernes y si me sobran me los llevo en una bolsita. Y nos los merendamos en el campo.
    Besitos. Y como te estoy leyendo en jueves, esto ya está chupao!!
    Bea

    ResponElimina
  22. Aquesta recepta la faré... La combinació de xocolata i taronja m'entusiasme. Per cert, tinc pendent de fotografiar (i publicar, of course) el teu gelat de pantera rosa... boníssim. Ja t'avisaré quan ho publiqui ;)
    Marta

    ResponElimina
  23. Jo me'ls menjaria amb un trosset de xocolata negra amb ametlles, però amb una mica de melmelada de taronja em sembla un esmorzar perfecte! :-)

    Un petó!

    ResponElimina
  24. Vaya recetón que te has marcado mi niño!!! Sabes que yo tengo unos panecillos muy similares de apariencia publicados en el blog de hace siglos!!! Jajjaja, me he acordado al ver los tuyos, ostras, no he vuelto a hacerlos, pues mira, voy a probar tu receta, así ya tendré dos para elegir, pues los tuyos llevan naranja (ñam, ñam) y los míos eran de leche condensada!

    Un placer como siempre visitar tu cocina, pues aunque no siempre dejo comentario por falta de tiempo o por visitarte desde el dichoso móvil (que no me pone nada fácil lo de dejar comentarios), no me pierdo ninguna de tus recetas!!
    Un besote grande

    ResponElimina
  25. Hola Victor!
    Mira et veig la recepta en diumenge, o sigui que mes llarga impossible tinc la setmana, fins arribar a divendres de nou.... puf. Ha sigut una setmana dura, i no he pogut visitar a ningú i tot que acabo de sopar, un panet d´aquest m´el menjava, amb taronja nyam nyam. Ptons

    ResponElimina
  26. Ufff ya sabes chocolate y naranja van de la mano, riquisimos es poco!!!
    Bss

    ResponElimina
  27. Vengaaaaaaaaaa..que ya es lunes!!!! a trabajar!!!!..claro, tanta fiesta en IG y ahora tenemos el blog abandonado!!! ;) jiji
    Cariños Victor :) te vigilo de cerca!!!! jijij

    ResponElimina
  28. buenooo, y yo sin desayunar, ...estas cosas no se hacen!jaja, que ricos se ven con el chocolate y la naranja..mmmm
    un besote

    ResponElimina
  29. No te molestes en buscarles compañía a estos bollos, solos ya deben estar deliciosos, no hay más que verlos.
    Un abrazo.
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  30. Només t'ha faltat el susquiero cabrons, jajaja, que m'agrada Daniel Jordà, haig de visitar un dia el seu forn, aquest i la de Turris que el darrer cop que vaig venir a Barcelona no vaig recordar, jeje
    Però al que anem que els panets criden l'atenció que et perdonem que en aquesta entrada no t'enrotllis, no cal, podem anar al tema, llàstima que estiguis tan lluny ja podries convidar a berenar ;)
    Petonets

    ResponElimina