dimecres, 21 de maig de 2014

Aletes de pollastre amb soja, mel i llimona

Aquesta recepta també podria tenir per títol, o subtítol, Petits plaers de la vida com llepar-se els dits quan menges, perquè... hi ha algú que no ho hagi fet mai, això de llepar-se els dits després de menjar algun àpat que has de tocar amb les mans? Jo crec que no, i és justament el que fareu quan tasteu aquestes aletes de pollastre, al forn, i marinades amb una salsa de soja, mel i llimona, que és, i permeteu-me que sigui repetitiu, per llepar-se els dits!

Les aletes de pollastre acostumen a ser un d'aquells plats que m'agraden molt, però que a casa no en fem sovint, per l'aport calòric que representa, ja que a part del tema pell del pollastre, acostumen a fer-se fregides. Desde que he fet aquesta versió al forn, crec que (potser) les farem més sovint, em sento menys culpable quan les devoro, jajaja!!!

Avui no us entretinc més, no us amoineu que jo continuo amb les meves divagacions, però les deixem per un altre dia!



Amb aquesta proposta participo al repte Memòries d'una cuinera d'aquest mes, amb la temàtica tapes, perquè potser vosaltres no, però per mi, un bol d'aletes de pollastre també pot ser una bona tapa, només ens falta la cerveseta, i a gaudir!


Ingredients:

- 3/4kg. d'aletes de pollastre, aproximadament. Jo els hi trec la part final de l'aleta.
- 4 cullerades soperes de salsa de soja (vaig fer servir Kikkoman baixa en sal)
- 3 cullerades soperes de mel
- 1 cullerada sopera d'oli d'oliva
- el suc d'una llimona gran, o de dues petites

Preparació:

A un bol barregem el suc de la llimona, la soja, la mel i l'oli d'oliva.
A aquest mateix bol, o a un que ens permeti fer-ho, submergim les aletes de pollastre, i les deixem macerar durant almenys 3 hores, o si sou previsors, tota la nit a la nevera, sempre tapat amb paper film. Ja sabeu, com més temps macerant, més gust tindran al marinat que hem fet.

Escalfem el forn a 200ºC, i disposem les aletes de pollastre a la safata de forn coberta amb paper, que sinó l'embrutada que li fem a la safata serà important.

Enfornem a mitja alçada durant 15 minuts, donem la volta a les aletes, i acabem de coure 15 minuts més.

Amb el suc de la maceració el que podeu fer, com vaig fer jo, és pintar les aletes abans de ficar-les al forn, i en el moment que els hi donem la volta.

I ja tenim les nostres aletes, un plat senzill, i molt gustós! Ja sabeu, a llepar-se els dits!





15 comentaris:

  1. Ufffff chuparse los dedos y la pantalla! Pero que brillo, media docena para mí "rait nau"! A mi también me encantan las alitas en todas sus versiones,pero como las fritas en freidora... por suerte no tengo freidora así huyo de tremendas tentaciones, jejejejeje.

    Un besito cielete!

    ResponElimina
  2. Ummm que bones!!! aquestes no fallen, es mengen amb els dits i estas obligat a llepar-los jajaja. Ptons

    ResponElimina
  3. Això és una tapa amb ales!!! Quina presència...he estat a punt de queixalar la pantalla! I quan he llegit que eren el forn, i, per tnat, menys calòriques que les fregides....decididament m'han enamorat! Petons!

    ResponElimina
  4. uaaaaaaaaaasa, m'encanten ens encanten ens animoren , ens tornen bojos . ñaaaaaaaaaam a casa no en faig prou mai ,mai quedan tips jo tambe les faig casi com tu , amb soja baixa de sal o ja ni li poso gens gens .
    m'encanten victor !!

    ResponElimina
  5. Una tapa tremenda! I l'opció de fer-ho al forn m'ha encantat. petons

    ResponElimina
  6. les aletes aixi passen que ni te n'enteres! te'n pots menjar 10 i no ho notes!!! són delicioses! pteons

    ResponElimina
  7. Se'm fa la boca aigua! Aquest macerat el faig similar, però no amb aletes! I al forn... Hum... Per tenir en compte. Fan molt bona pinta!
    Marta

    ResponElimina
  8. ooooooooooh!!!!! això és un plat per llepar-se els dits, i jo ho gaudiria molt, m'encanta! llàstima que la dieta no m'ho permeti per què una nit "boja" m'ho apuntava com a pla, jeje
    Petons

    ResponElimina
  9. doncs ho intentarem de fer com tu, al forn! Perquè a mi també em perden, les aletes de pollastre. Les faig com tu, amb soja i mel, però fregides... aix, aquestes calories... he he he. Petons!

    ResponElimina
  10. Riquísimas estas alitas.
    Con esa mezcla tienen que estar de muerte.
    Besitos.

    ResponElimina
  11. Mmm a mi m'encanta llepar-me els dits, així que aquesta proposta com a tapa em sembla ideal, i ja m'imagino quin gust més bo han de tenir amb la barreja de soja i mel!! boníssimes!! un petó!!

    ResponElimina
  12. Victor, estas alitas tengo que probarlas ya!!! Tienen una pinta estupenda!!! ;)

    ResponElimina
  13. Totalmente de chuparse los dedos! Vamos, me los estoy chupando sólo de ver las fotos!
    Pero me pasa como a ti, que no suelo hacer alitas en casa casi nunca. Crees que con muslitos quedaría bien? O con contramuslos. Los contramuslos me encantan. Y lo de que sea al horno es genial. Lo pruebo seguro.
    Bueno fin de semana!
    Besos

    Beatriz

    ResponElimina
  14. Hola Victor. Si t'hag de ser sincere les aletes de pollastre no m'agraden, només les cuixetes, però haig de reconèixer que es veuen boníssimes. Moltíssimes gràcies per participar al Memòries. Petonets

    ResponElimina
  15. Ostres... i tant que és per llepar-se els dits aquesta recepta! i m'encanta que sigui fet al forn, perquè faig com tu, quan menjo coses com aquestes, però restant-li calories al saltar-me el pas de fregir-ho, em sento menys culpable quan m'ho menjo! hehehe

    Petons!

    ResponElimina