dimecres, 15 d’octubre de 2014

Alls macerats

Avui us porto una recepta més que senzilla de fer. No us penseu que soc un fanàtic dels alls, ni res per l'estil. Simplement que d'aquesta manera els trobo molt bons. No són gens forts, no piquen... i penso que són un aperitiu perfecte. A més, us ho creieu o no, són aptes per dieta, així que... són perfectes!

Abans de la recepta, us volia fer una pregunta... quan feu una recepta, quantes fotos feu al plat? Jo últimament faig molt poques fotos, majoritàriament perquè penso que si fent 4/5 fotos no he obtingut un resultat mínimament decent, fent 15/20 fotos, l'únic que aconseguiré és fotos que no faré servir, i poca cosa més.

Us ho pregunto perquè a vegades he sentit gent blocaire dir que (posada en escena a part, que en això tampoc perdo gaire temps, perquè no és una cosa que se'm doni especialment bé) és capaç de fer unes 100 fotos per recepta, fins que troba la que li agrada... i jo penso: 100 fotos!! si a vegades faig més de 5 (potser 10, els dies que estic més locu), i ja no sé quina triar, em fas escollir entre 100, i aquella recepta no la publico!!

Que consti que cadascú fa i desfa com vol, suposo que per això hi ha blocs que tenen aquestes fotos tan meravelloses, i jo mostro les fotos que mostro, com aquell qui diu tal qual és el plat. I ja us dic, no m'hi vull ficar en la quantitat de fotos que fa la gent, és simple curiositat, si una persona se sent agust fent moltes fotos, endavant, i si només fa una, qui soc jo per dir-li que no?

Després de la meva divagació setmanal, anem amb els alls...

Ingredients:

- 150gr. d'alls ja pelats
- 400gr. d'aigua
- 1 cullerada sopera de sal

Per macerar:

- 100gr. d'aigua
- 100gr. de vinagre de sidra (o de baixa acidesa)
- 20gr. de sal
- herbes aromàtiques: romaní, farigola... (opcional)

Preparació:

Posem els alls prèviament pelats, l'aigua i la sal a un pot, i directe al foc. Entre 3 i 4 minuts després que l'aigua hagi començat a bullir, retirem del foc i ràpidament refredem els alls amb aigua freda, per aturar la cocció. Amb aquesta cocció el que hem fet és treure-li als alls tota la seva fortor.

Un cop freds, a un pot preferiblement de vidre i que es pugui tapar, preparem el macerat amb la resta d'ingredients, afegim els alls i les herbes aromàtiques que vulguem (jo aquest cop ho he fet sense herbes, però és recomenable afegir-hi).
Tapem bé, i deixem reposar durant un dia, i al dia següent, no ens queda més que obrir una cervesa (els que puguin) i fer un aperitiu amb aquests alls tan bons!

I vosaltres, sou de fer moltes fotos?



11 comentaris:

  1. Doncs és un aperitiu que sí que ha d'estar ben bo, ja ho provaré!

    I pel que ens preguntes de les fotos... jo ara ja en faig menys, rondo entre 15-20 per recepta, però en alguna ocasión m'he apropat a les 50... però a 100 de moment encara no!! hahaha i espero que no ho faci, perquè sí que és cert, que costa seleccionar entre tanta foto!

    Un petó!

    ResponElimina
  2. Hola guapetón :) adoro los ajos así..son suaves y no repiten..la receta mola mucho!!
    Respecto al tema de fotos..mira, yo hago muchas, muchísimas..unas 50/100 por receta...pero sabes porqué??..porque a veces , cuando no estoy nada inspirada, me van viniendo ideas conforme voy moviendo las cosas de sitio...cambio una cosa, al mirar la foto anterior me doy cuenta que la "compo" no está bien..en fin, me sirven de referencia y así, encuentro lo que quiero hacer con ese plato :)..eso si, a mi es que me encanta hacer fotografía culinaria ;) casi más que cocinar jiji!!!
    miles de besetes amigo!!!! que tengas un final de semana precioso!!!

    ResponElimina
  3. a mi m'encanten!! jo els acostumo a comprar fets, pero si es poden fer m'agrada la idea! petons

    ResponElimina
  4. No savia que aixís no picaben... donc's m'ho apunto!!!

    Tema fotos, jo faig poques... el dia que faig 10 es perque estic obtusa i no em quedan bé. Pero ja t'hauràs adonat que jo soc de posar com máxim 2 fotos per recepta... el dia que he posat 3 ha estat festa major. També és perque jo no soc bona fotògrafa i no tinc molts perifollos per posar a les fotos... A més, sepre vaig "a salto de mata" i és treure de la paella, posar al plat, fer la foto i menjar. Llavors no estic per gaire floritures :)

    petons

    ResponElimina
  5. De fotos pocos 4 o 5 maximo y ya esta,la mejor se lleva el premio y a veces no esta perfecta pero es lo que hay.
    De los ajos, que me gustan de todas maneras y ademas son el mejor antibiotico de la humanidad.Buena propuesta
    Ha sido un placer volver a compartir evento hoy en santagloria con el Jordi Cruz
    Una abraçada

    ResponElimina
  6. Una recepta facilona i resultona, d'aquestes que m'agraden a mi, i si així queden més suaus els hauré de provar!
    Jo sóc dels teus... normalment entre 4 i 6 fotografies i vaig que m'estrello, tot i que algun dia puntural i gràcies al fet de fer fotografies per la nit... en faig més per arribar al mateix lloc ;). Un petó!

    ResponElimina
  7. Muy buena receta Víctor para tener siempre a mano y a mí que me encanta el ajo y a veces se me atraviesa me viene genial!

    Yo depende, porque no todas las recetas son igual de fotogénicas tampoco. Si hay una que me gusta mucho y "la puesta en escena" me la he currado más y esta resultona pues me inflo, pero no paso de 40/50. Con recetas normales no hago más de 15/20, pero es verdad que cuantos más disparos tienes, más donde elegir a mi parecer. Cada maestrillo tiene su librillo ya sabes...

    Un besete guapo!

    ResponElimina
  8. Por cierto, quiero seguirte por correo para así no despistarme, pero no veo la manera.. :s

    ResponElimina
  9. jajaja, bona pregunta… jo tampoco sóc de ver moltes fotos… en faig de 5 a 10 si algún día estic inspirada en puf ver 15 però no és de normal… és una receta atrevida, o a mi moho sembla, per allá de menjar-se les alls tal qual. Hauré de probar perquè dios que no eón forts i a més n'he sentir parlar de les seues virtuts…Un beset
    angi

    ResponElimina
  10. Hola! me gustan mucho estas ideas de aperitivos que son fáciles y son algo diferente. Lo tengo que probar. A mí me encanta el ajo, no soy nada vampírica, ni vampiresa jajaja.
    Las fotos? Pues yo en cada entrada pongo unas 5-6. Lo hago también porque como cuento un poco mi vida, me parece que es mucho texto seguido y lo aligero con fotos. Para sacar esas 5-6 fotos por post normalmente hago unas 10 porque siempre hay alguna que no queda como te la habías imaginado, o está movida, o la luz no es la que querías mostrar...
    Ah, y en cuanto a los peques y su sinceridad, ya verás ya... eso sí, que te vas a reír un rato también te lo digo.
    Lo de haber salido perdiendo contra un gazpacho de comedor escolar es lo que no lograré superar nunca. Jajaja
    Besitos y buen finde.
    Beatriz

    ResponElimina
  11. Ohhh aquesta recepta val molt, els alls ens agraden moltíssim a casa i estic segura que si la preparo tenc el triomf assegurat!! Sobre les fotos...més de 10 em sembla una barbaritat, però com bé dius que cadascú faci el que vulgui ;) Petonssss

    ResponElimina