dimecres, 22 d’octubre de 2014

Dinar de diumenge

Us agrada la publicitat? A mi no. Però no us equivoqueu, no és que no m'agrada, és que m'encanta!!
Crec que és una feina a la qual m'hagués pogut dedicar. I no perquè tingui grans idees (no seria un bon creatiu), sinó perquè és un món que sempre he seguit molt. Ja farà uns anys, perquè ara estic bastant desconnectat, seguia els festivals publicitaris i m'empassava tots els anuncis que es presentaven a concurs. Ara, quan fan pauses publicitàries a la tele, o sigui constantment, jo em quedo mirant els anuncis, els analitzo, els critico, busco segones intencions (on moltes vegades no n'hi ha) i els descomposo per decidir com hauria enfocat jo el missatge. Fins i tot, en els meus anys d'estudiant universitari, és a dir, ja fa uns quants, vaig ajudar a un amic que estudiava Història de l'art (en la qual soc un negat total) a fer un treball en el que se'ls demanava que analitzessin en profunditat un anunci com si fos una obra d'art. De fet, vaig ser jo qui li va dir l'anunci a analitzar i totes les possibilitats que oferia per ser analitzat, i tota la història que hi ha al darrera (segur que l'heu vist, aquí el teniu per recordar-ho). Per cert, el meu amic va aprovar el treball, i amb molt bona nota.
I és que hi ha anuncis que es presten molt a això, i hi ha d'altres, que seria millor que no existissin, no creieu? 

Avui com a recepta, i perquè sigueu pacients amb les meves parrafades, us porto un 3 en 1, Nuggets, Quètxup i Patates fregides, tres receptes que són justament els plats que vam dinar diumenge passat. I totes de dieta! Paraula que són tres receptes de dieta. Està clar que s'havien d'adaptar per fer-les de dieta, i ara ho veureu, que estar de dieta no significa menjar coses que no t'agraden!

Ingredients:

Per als nuggets:

- 400gr. de pollastre net de nervis i greix
- 250gr. de crema de formatge (San millan 0% M.G.)
- sal i pebre
- 2 cullerades soperes de segó de civada
- 2 cullerades soperes de segó de blat

Per a les (falses) patates fregides:

- 1 albergínia
- sal
- 1 cullerada sopera d'oli
- 1 cullerada sopera de pebre vermell
- 1 cullerada de café de pebre vermell picant (opcional)

Per al quètxup light:

- 1 llauna de tomàquet concentrat
- 1 mesura d'aigua
- 1 mesura de vinagre de poma o de sidra
- 2 cullerades soperes d'aigua
- 1 cullerada sopera de maizena
- edulcorant (opcional)

Preparació:

Bé, per començar, ja veieu l'engany, les patates no són patates, però són un bon substitutiu quan no tens alternativa i no les pots menjar, de moment. a les fotos veureu que l'aspecte no és de patates, però me les vaig menjar ben de gust.

Primer de tot prepararem el quètxup, ja que és millor preparar-ho d'un dia per l'altre.
Posem el tomàquet concentrat, conjuntament amb una mesura d'aigua (la mesura de la mateixa llauna de tomàquet) i una mesura de vinagre de poma, a escalfar a foc mig fins que comenci a bullir. En aquest moment, tastem i anem rectificant l'acidesa amb edulcorant. Jo vaig posar ben poc, ja que em va agradar el punt àcid que tenia. Ah! vaig utilitzar estevia, però suposo que qualsevol edulcorant servirà. A un got apart diluim la maizena en l'aigua i ho afegim al nostre quètxup, per espessir-ho. No patiu que a la que refredi espessirà més. Retirem del foc, deixem refredar i conservem ben tapat a la nevera.

El dia següent, o quan us vingui de gust menjar aquest àpat, preparem els nuggets i les patates. Començarem pels nuggets. Piquem la carn del pollastre (m'he agenciat una picadora de carn manual, de l'any de la picó, que guardava ma mare per casa), i la barregem amb la crema de formatge. Em sembla que en breu us ensenyaré a fer-la casolana, si no ho sabeu ja, que és ben fàcil, i admet versió light i versió normal.
A la nostra barreja afegim una mica de sal i pebre (el meu primer intent de nuggets va quedar ben soso!), i ho reservem tapat amb paper film una estona a la nevera, perquè agafi consistència. Una horeta ja va bé.

Quan falti un quart d'hora per treure la carn de la nevera, comencem a preparar les 'patates'. Agafem l'albergínia i la tallem simulant patates fregides. Anem disposant les nostres patates a un bol amb una mica de sal per tal que perdin amargor,

A una bossa de congelats, posem l'oli i la barreja de pebres vermells. Seguidament afegim els bastonets d'albergínia, i sacsegem per tal que quedin totes ben impregnades de la barreja. Si no us convenç aquest últim pas, canvieu els pebres vermells per sal, i seran més semblants a patates.

Passada l'hora de repos, a un bol apart barregem el segó de civada i el de blat. Fem boletes de pollastre i formatge, les aplanem una mica, i les anem arrebossant a la barreja de segó. Segons les tenim arrebossades, les anem disposant a una safata de forn, que el tindrem escalfant a 190ºC aproximadament.

Un cop acabem de formar i arrebossar els nuggets, directes al forn, conjuntament amb les patates (deixe-me que els hi digui patates...) a una altra safata de forn.

Tindrem totes dues safates durant 15 minuts al forn. Passat aquest temps, intercanviarem les alçades de les safates, i donarem la volta tant als nuggets com a les patates, que tindrem 15 minuts més coent-se.

I després de mitja horeta, podem gaudir com si no estiguessim a dieta, d'unes patates i uns nuggets amb quètxup, tot això acompanyat per uns jalapenyos mini, i a llepar-se els dits. Només falta que algú inventi una cervesa 0%, però 0% de veritat, això ja seria la glòria!

Feliç setmana!!




15 comentaris:

  1. Realment la publicitat és tot un món, jo no hi entenc pas gaire... hehehe

    M'ha agradat molt aquesta entrada d'avui, ja que ens presentes tres propestes delicioses i que normalment cuan s'està a dieta has d'evitar i en canvi, de la forma que ens les prepares, són perfectes per mantenir la línia, així que me les anoto ara mateix, que a més fan una pinta boníssima totes!!

    Un petó!

    ResponElimina
  2. Mmmm qué pintaza! Me encantaría tener una picadora de carne manual en casa. Pero es que no puedo meter más cacharros, no puedo.
    Y la publicidad, pues yo la odio. No es que no me guste ver determinados anuncios y no me parezca que muchos tienen una realización estupenda o son minipelículas cargadas de creatividad. Todo eso sí lo valoro, en algunos, claro, los menos, porque la mayoría me parecen muy burdos. Lo que me hace odiarlos es que no me los creo. Siempre me parecen mentira. No me trago que Eva Longoria use productos de L'Oréal de la gama económica. No me trago que Penélope Cruz use laca de señora 70 años. No me trago NADA. Y me molesta que me intenten engañar. Por eso no me gusta. Dicho todo eso, el anuncio de Volskwagen del niño vestido de Darth Vader es una obra maestra de la publicidad. Sabes cuál digo?
    Me encantan los nuggets caseros, por cierto. Y las "patatas" más!
    Cómo va la dieta? Veo que estás muy estricto. Eso quiere decir que la aguantas bien.
    Besitos

    ResponElimina
  3. Què jovenets eren tots en aquest anunci !!!
    Doncs t'hauria agradat molt, ara ja fa alguns anys, quan estudiem disseny, jo vaig fer una barreja de comunicació audiovisual, tot el professorat estava en actiu i els de publicitat també, m'ho vaig passar pipa amb els brainstormings, un dels meus anuncis publicitari de estudiant sortir al Select C ... ains! què bons records. Però no, obvi que no vaig seguir amb la publicitat, jajaja
    Ja veus, ara estudiant de cuina i idiomes, mai és tard. I al que jo arribo tard segur és a menjar el dinar de diumenge, m'encanten els nugets i l'albergínia, podrem fer intercanvi ;)
    Un petó

    ResponElimina
  4. La buena publicidad si me gusta y si va con doble sentido mas.
    Buenos nuggets caseros.
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Ostres ostres i ostres!!! quins temps aquells oi???? i també van les ostres per les receptes, tu si que saps treure profit a la situació i encanca que tot el que has fet m´agrada molt, em crida mes aquest arrebossat...Impresionant!!!! Anims que tu pots!!! Petons

    ResponElimina
  6. No hay nada como unos nuggets caseros!!! Y si ademas, el ketchup también lo es, entonces bordamos el resultado!!! 😜

    ResponElimina
  7. Vaya 3 en 1 saleroso te has marcao! Pues porque lo has dicho, sino me creo que son una especie de patatas gajo, a la vista dan el pego. Y los nuggets tienen pintón, así da gusto hacer dieta!

    Respecto a los anuncios es cierto que algunos te cautivan más que otros porque son una pasada y cuentan algo, su historia, pero tendemos a no hacer mucho caso porque la mayoría son para olvidar. Y otra cosa, de pequeña me encantaban los anuncios, mis padres me tenían cintas vhs llenitas de anuncios y me los ponían porque me quedaba hipnotizada, así soy yo XD .

    Besetes guapo!

    ResponElimina
  8. i de dieta!! la veritat és que els 3 tenen una pinta exquisita, i pels ingredients sembla que ho han de ser!! quin dinar més original tu!! jeje petons

    ResponElimina
  9. M'apunte sense dubtar-ho a quest menjar de dieta. Així qualsevol… quan has dit que quedavem?
    Un beset,
    Angi

    ResponElimina
  10. Òstres, això ho haig de fer si o si! Molt bons, les substitucions que has fet per eliminar calories!
    Si t'agraden els anuncis, deus estar frisant perquè arribi la època nadalenca que ens comencen a marejar a base de perfums, torrons i loteria! Conyes a banda, és cert que quan són bons, són bons :)
    Marta

    ResponElimina
  11. Yo no soy seguidora de los anuncios publicitarios, más que nada porque no veo la tele prácticamente nada, pero si tuviera que decirte un anuncio que me encanta es el del espetec de Tarradellas en el que la madre hace revista de los fuets que desaparecen en un pis pas, ja ja ja. Me parece una historia divertidísima. Hace unos años otros países europeos nos daban cien vueltas en creatividad, ahora no estoy al tanto. Pero estoy segura de que han mejorado mucho.

    Tus falsas patatas me parecen una idea estupenda. No hace falta que no tengamos patatas en casa, porque es un imprescindible que difícilmente puede faltar, pero oye, que te puede pillar el toro. Y los nuggets tienen una cobertura que ha de quedar super crujiente.

    Besos y feliz finde.

    ResponElimina
  12. Un menú fantàstic! No sabria ben bé per on començar!!
    I l'anunci... em sembla que és la primera vegada que el veig i m'he quedat amb les ganes de saber quin anàlisis en fas tu de tot plegat ;)

    ResponElimina
  13. Bravo per les propostes! Així que potser ens hem perdut un bon publicista? :-)

    ResponElimina
  14. Como me gustan los nuggets, siempre y cuando sean casero claro!!!! Tienen una pinta estupenda!!!! Para la próxima vez que los prepares me autoinvito a comer en tu casa, jejeje.

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  15. Uau Victor! M'he enamorat d'aquestes patates d'albergínia i del teu ketchup light, ho hauré de provar! Mola la teva proposta, però jo casi que la faria per sopar i no per dinar:P
    Jo un cop vaig fer nuggets però amb formatge en pols, no amb formatge cremós, m'imagino com deuen estar i salivo... Ho provaré^^

    ResponElimina