diumenge, 30 de novembre de 2014

Plum cake de blat sarraí amb plàtan

Aquest mes, sembla que m'he organitzat millor, i que estic arribant als reptes mensuals als quals m'agrada participar... avui, últim diumenge de mes, toca Asaltablogs, aquest repte on mensualment, tota una panda de lladres de receptes, asalta sense cap tipus de mirament un bloc seleccionat prèviament, deixant-lo sense receptes... i avui és el torn de 'Rebuscando en la despensa', un bloc que personalment haig de reconèixer que desconeixia, però que ens ofereix molt bones propostes per posar en pràctica desde casa.

I com últimament estic en mode 'fer pastissos i coques pel mini', després de molt dubtar, vaig acabar decidint-me per aquest plum cake de plàtan, fet amb farina de blat sarraí. Ja fa un temps que tenia un paquet de farina de blat sarraí per casa, que vaig comprar per fer unes galettes que no van sortir a la llum, i no sabia com acabar de gastar la farina, així que, em va venir de perles!

Que com és de gust aquest cake? no seré dolent i us ho diré. És diferent, ho reconec, però el punt del plàtan crec que li va molt bé. I el mini està encantat, així que com encara tenim farina per casa, repetirem. Ja està tot dit, oi? Doncs anem a preparar-ho!

Ingredients:

- 150gr. de farina de blat sarraí
- 1/2 sobre de llevat royal
- 150gr. de llet
- 2 plàtans ben madurs
- 1 cullerada sopera de mel
- panses

Preparació:

Res més fàcil que fer aquest cake. Mentres s'escalfa el forn a 180ºC, tamissem la farina i el llevat, que barrejarem amb la llet i els plàtans aixafadets. Quan tinguem tots els ingredients ben barrejats, afegim la mel, i un grapat de panses, i acabem de barrejar-ho tot. Com veieu, no porta sucre, la dolçor (sense passar-se) se la dona la mel i els plàtans.

Veieu que és fàcil? Doncs aquesta barreja, a un motlle de plum cake prèviament engreixat, i directe al forn a mitja alçada durant 30 minuts, que és el que va trigar en el meu cas.

I ja tenim un cake per esmorzar, el mini amb això de fer pastissos es va posant les botes!!

Feliç setmana!



16 comentaris:

  1. Me encantan los Plum Cakes y este que has robado en este mes me parece una delicia!!! Gran asalto!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  2. Vaig estar a punt de fer aquesta recepta perque tinc farina de blat sarraí i en cara no la he fet servir. Un asalt magnífic!!!
    petons

    ResponElimina
  3. Desconeixia aquest tipus de blat, però amb lo q m'agraden els plumcakes segur q triomfa

    ResponElimina
  4. La millor prova de qualitat és el mini..o sigui que acceptada com a gran idea la farina de sarraï!!! Petons!

    ResponElimina
  5. Ohh jo també tinc una bossa de blat sarraí comprada per fer galettes i que no està ni estrenada... així que mira que crec que et copiaré ;). I a més sense sucre, m'encanta! un petó!

    ResponElimina
  6. de platan!?? bona pensada, i el toc de panses el clava! quina pinta de pa noi!! aquesta farina mai l'he vist encara, ho buscaré! petons

    ResponElimina
  7. Me alegro de que te haya ayudado a gastar la harina, a veces compramos ingredientes para una receta y no sabemos que hacer con ellos después. Besos

    ResponElimina
  8. Amb tota aquesta producció, no m'extranya que el mini estigui encantat ... i agrait. I amb aquesta farina tens un cake sense gluten, que amb el plàtan i les panses deu estar increíble. Petons,
    Pilar

    ResponElimina
  9. Bueno,sabroso y ideal para desayunar o merendar,un buen asalto tambien el tuyo¡¡
    Buena semana

    ResponElimina
  10. Si el mini está encantado esta receta la repetirás. Todo por los minis!! Jajaja. A que sí? Qué bien que esta vez hayas podido venir! Tengo pendiente de leer una receta tuya de pan de jamón, no te creas que se me ha pasado que la tengo en los "guardados" pero es que no me da la vida para leer tranquilamente y además las tuyas me las tengo que leer con más "cariño" porque en catalán no soy capaz de leer rápido. Bueno sí, sin enterarme de nada sí. Jajaja. Y además el pan de jamón me llama mucho la atención, tengo ganas de hacerlo.
    Los plátanos me parece que dan un gusto muy bueno a los bizcochos y además una textura así como jugosa que me gusta mucho. Yo los hago un montón.
    Buena semana !
    Besitos,
    Beatriz

    ResponElimina
  11. Segur que boníssim. A mi el fajol m'agrada molt. Et recomano si fas la massa de la pizza fer-la amb aquest tipus de farina i si pot er amb masa mare de sègol, per exemple, tindràs una pizza exquisida! O per fer la masa de les creps, tal com les fan a la Bretanya.
    El millor dels plum cake és que admeten mil variacions. Pot posar-hi anous, festucs, poma a daus, pastanaga ratllada, reduir la farina i compensar-ho amb farina d'ametlla, trossets d'orellanes, fruites confitades, perles de xocolata,... el que hi vulguis. Així pots ser el mateix però diferent ;-)
    Bon robatori!

    Un petó

    Blanca
    http://acalablanca.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  12. Mmmm Plum Cake!! Me encanta tu asalto guapo, besitos!

    ResponElimina
  13. una pintasa que bons . victor una maravella per sucar-hi xocolata o café .. hummmmm

    ResponElimina
  14. Jo només he fet pa amb aquest blat, però te una pinta fantàstica. Un trosset please!!!! Muaks

    ResponElimina
  15. Nunca he probado un bizcocho de plátano....estoy tardando en probar el tuyo!

    ResponElimina
  16. Ja t'ehe comenta alguna vegada, o mes d'una que els bescuits són el me dolç preferit per tan aquest el pebre de bon gust. Fa una pinta...!
    Un beset,
    Angi

    ResponElimina