dimarts, 28 de maig de 2013

Scones de parmesano

Ja fa uns dies que us tinc una mica abandonats, el dia a dia últimament em pot, no he tingut gaire temps ni per receptes, ni per seguir els altres blocs, ni per gaire cosa, la veritat. De fet, tenia pendent una recepta d'un pastís que si tot va bé, sortirà a la llum aquesta mateixa setmana... o això espero!

Però això no vol dir que m'hagi oblidat de vosaltres, aquí torno donant guerra, amb una recepta salada que tenia a la llista de pendents, i per fi m'he decidit a fer-la, i evidentment, a publicar-la.

Els scones són uns panets individuals, que es mengen en dues mossegades, originaris d'Escòcia, i de consum habitual a gran part del mòn anglosaxó. Acostuma a ser rodó, com us ho ensenyo jo avui, tot i que també ho podeu trobar en la seva versió triangular.

Poden ser per consumir amb dolç o salat, però com jo he inclòs el parmesano a la recepta, els he acompanyat d'una crema de formatge i salmó fumat, a veure si us agraden.

A més, ja sé que és casualitat, però recentment a una de les proves de MonsterChef (és a dir MasterChef), un dels 'aspirants', com els anomenen, va haver de fer un escún, com va dir el chef. Va ser la prova que van fer a diferents hotels de Madrid, i d'aquests chefs també va dir que havien de fer macarrons, que no pas macarons... perdoneu, però algú ho havia de dir!

Ingredients:

Per als scones:
- 300grs. de farina blanca
- 1 cullera de postre de sal
- 1 ou tamany L + 1 ou per pinzelar
- 50grs. de llet
- 50grs. de nata
- 150grs. de parmesano
- 100grs. de mantega (freda)
- 8grs. de llevat fresc

Per al farcit:

- Crema de formatge (Philadelphia)
- Salmó fumat
- Anet picat


Preparació:

A un bol barregem els ingredients secs, fins a obtenir una massa farinosa.

Seguidament incorporem els ingredients humits, barrejant-los tots. Si us hi fixeu, estic dient barrejar, no amassar, tingueu-lo en compte!

Mentres la massa reposa, escalfem el forn a 180ºC, calor a dalt i a baix.

Abans d'enfornar, prepararem els scones: estirem la massa amb el corró, fins a obtenir un gruix d'uns 2cm., i amb un marca-pastes rodó tallem els nostres scones i els anem disposant a la safata de forn. Els meus tenien entre 4-5cm. de diàmetre.

Pinzelem amb ou batut els nostres scones, i enfornem  uns 20minuts, o fins que hagin pujat i agafat el to daurat.

Per servir-los. els he obert per la meitat, i els he acompanyat d'una crema de formatge amb salmó fumat.
Tallem el salmó fumat a trossets (si és un llom, el farem dauets), i ho barregem amb la crema de formatge i una mica d'anet picat, i untem els scones amb la crema que acabem de preparar.

Salut!



34 comentaris:

  1. Victor te han salido deliciosos y el interior de queso le va genial,un bocado bien bueno
    saludos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Miquel, sempre és un plaer rebre les teves visites!

      Salut!

      Elimina
  2. Uououo! Quina bona pinta aquests scones Víctor!! T'han quedat genials! I de parmesà... i amb aquest farcit de philadelphia i salmó... quina delícia!!! Jo en vaig fer en una ocasió i van ser un esmorzar boníssim, literalment els vam devorar! Mira que en van sortir eh, però en un moment no en va quedar cap! M'has fet venir ganes de tornar-ne a fer, a veure si algun d'aquests dies els torno a posar en pràctica. I segur que seguiré la teva proposta! ;)

    Molts petons!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Cristina, estic segur que quan tornis a fer-ne volaran de nou!

      Petons!

      Elimina
  3. Te han quedado geniales y tienen que saber a gloria. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Clara!

      La verdad es que estaban muy buenos, me sorprendió gratamente el sabor que tenían, porque pensaba que quedarían muy fuertes, pero fue todo lo contrario!

      Besos!

      Elimina
  4. M'agafo la recepta, salats tenen que ser una delícia. Salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Laura!

      Ja veuras que aquesta versió salada triomfa!

      Petonets!

      Elimina
  5. Me encantan los scones y rellenos de queso tienen que ser una delicia para el paladar!!! Pero que ricos!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Sandra!

      Se me ocurrió así de sopetón rellenarlos así, y quedaron muy ricos. Si los pruebas ya me dirás!

      Besos!

      Elimina
  6. Qué pinta más buena, así salados no los conocíamos.
    Habrá que hacerlos porque se ven deliciosos.
    Saludos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola chicas!

      A mí me convencen más en versión salada, y el parmesano les da un toque muy bueno!

      Besos!

      Elimina
  7. Oi, oi, oi! Els scones els tinc pendents de fer...seguiré la teva recepta! I aquest farcit ha de ser deliciós!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja sé que tu ets més de sucre, però tasta aquesta versió salada, t'agradarà molt Mònica!

      Petonets!

      Elimina
  8. He fet un parell de vegades els scones britànics dolcets i bons, però aquests d'aquí m'han robat el cor!! parmesa i philadelphia i salmó... mmm!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em passa a l'inrevés Eva, jo els dolços encara no els he fet!

      Petonets!

      Elimina
  9. Je je, es verdad Victor, yo vi el programa del prestigioso chef del mismisimo Ritz o Palace explicando como se hacian los MACARRONES y los SCUNIS. No me lo puedo imaginar sirviendolos de merienda a las señoras de alta alcurnia.Y tus Scones deben estar deliciosos, con parmesano, philadelphia y salmon no pueden fallar! Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es que fue una metedura de pata importante, la verdad! A mí lo de los macarrons me marcó, jajaja!!!

      Muchas gracias por visitarme!

      Besos!

      Elimina
  10. Una tapeta boníssima. Ja se sap, de tant en tant el blog queda una mica aparcat, i és que portem una vida... això no pot ser bo!! Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja ho pots ben dir Marina, volem fer moltes coses, i la meitat (sent generosos) no les podem fer!

      Petons!

      Elimina
  11. Maravillosos esos ESCUNS, jajaja. A ver para cuándo nos deleitas con unos MACARRONS, con dobre RR plaese :)

    Bss

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Carmen, me alegra mucho tu visita!

      Los Macarrons están pendientes, a ver si me animo y los hago, jajaja!!

      Besos!

      Elimina
  12. Bonísims han d'estar!! M'agrada motl el farcit que els hi has posat. Un petonet!!!

    ResponElimina
  13. Hola Víctor!

    Sóc la Gemma del bloc Cinnamon Girl. Gràcies un altre cop per passar-te per la meva pàgina i felicitats per totes aquestes receptes tan boníssimes que tens!
    Aquí tens a partir d'ara una nova fan! :-)

    Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Gemma!

      Moltes gràcies per les teves paraules, i benvinguda a la meva cuina!

      Petons!

      Elimina
  14. Víctor Víctor....com m'agrada aquesta recepta..és de les meves!!!!
    Me l'apunto que segur que la faig!!
    Gràcies per compartir!!!
    Gemma

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gemma, com m'agrada tenir-te per aquí!

      Tasta-la, t'encantarà!

      Petons!

      Elimina
  15. Els scones m'agraden molt i el parmesà també, han d'estar molt bons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mònica, amb el parmesà i aquesta crema de formatge amb salmó, queden molt bé, i es mengen sense voler!

      Petonets!

      Elimina
  16. Qué cosa tan buena!! Con lo que me gusta el parmesano!!
    Ana de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ana!

      El parmesano le da un toque a los scones muy bueno!

      Besos!

      Elimina