dijous, 12 de setembre de 2013

Risotto quatre formatges

És ben segur que els que m'aneu coneixent, sabeu que hi ha una sèrie de receptes, ingredients, plats... que tenen més cabuda al bloc que no pas d'altres. Parlo del pa, croquetes? algú ha dit croquetes!? i tot i que potser menys, també l'arròs.
Des de que vaig descobrir el risotto és un plat que fem sovint a casa, i són diverses les variants que he fet d'aquest ja famós plat. De fet, la primera recepta del bloc va ser un risotto de ceps, plat que he anat perfeccionant variant per fer-ho al gust dels de casa.
La recepta d'avui no és ben bé un risotto, però la veritat és que podria passar com a tal, perquè la idea és que surti un arròs cremòs, així que per això l'he titulat d'aquesta manera.
No m'enrotllo més, que ja va sent hora de començar!
Només una cosa més: la recepta és una versió del bloc de la Neus, que ella va fer amb thermomix, i que jo he adaptat als gustos de casa, i evidentment, sense thx, que encara no tinc...

Ingredients (per 4 persones):

- 100grs. de ceba
- 50grs. de mantega
- 280grs. d'arròs bomba
- 50grs. de vi blanc
- entre 700ml. i 1l. de caldo de verdures
- 50grs. de comté 18 mesos
- 50grs. d'emmental
- 75grs. de roquefort
- 75grs. de formatge de cabra
- sal i pebre

Preparació:

Si us fixeu en la recepta de la Neus, jo no li poso safrà, ni nata, ni all, el caldo és d'au, els formatges no són els mateixos, no faig servir thtermomix... vamos, que podríem dir que són receptes totalment diferents! Però com en aquesta vida s'ha de ser agrait, per això la menciono, perquè si no m'hagués trobat amb la seva recepta, aquesta meva no hauria vist la llum. Preparem un arròs?
Tallem la ceba molt fina, i la sofregim a una paella amb la mantega. Quan comenci a transparentar, afegim l'arròs i el vi blanc, perquè l'arròs agafi l'aroma del vi i el vi perdi l'alcohol.

En el moment que ja tenim quasi evaporat el vi, és el moment d'afegir la meitat del caldo que prèviament haurem escalfat, i l'altra meitat la mantindrem calenta.

Anem removent de tant en tant i amb suavitat l'arròs, perquè vagi absorvint el caldo. En el moment que més o menys l'arròs hagi consumit la meitat del caldo, afegirem la meitat del que havíem reservat, i seguirem el procés. Es tracta de que l'arròs vagi absorvint el caldo, no es quedi sec, però tampoc caldós, per això anem afegint el caldo segons l'arròs 'ens ho demana'.

Quan tinguem l'arròs gairebé al dente, afegirem els formatges que ja tindrem ratllats a la paella, i continuarem removent amb suavitat per integrar i fondre els formatges. 

Retirem de seguida del foc i deixem reposar un parell de minuts, moment en el qual el tastarem per si hem de rectificar de sal (com veieu fins ara no n'he fet servir, ja que per mi amb els formatges ja en tinc prou), i servim espolvorant per sobre orenga i pebre, o si us ha sobrat formatge (cosa que a mi no em passa mai perquè els vaig tastant mentres cuino...) amb uns encenalls de comté, parmesano, gruyere...



25 comentaris:

  1. M'encanten els risottos, de tota mena! Molt més que la paella j que aquesta é´s més seca i el risotto al ser més melós em passa millor. Aquest venint de la Neus i amb barreja de formatges segur que deliciós

    ResponElimina
  2. Te ha quedado perfecto, qué sabroso tiene que estar. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  3. Dons mira, jo encara no he fet mai un rissotto, porto anys de baralla amb la paella i ara que la tinc dominada potse m'hi posi i aquesta em sembla una bona opció per provar, dons el formatge m'encanta. Així que un d'aquets dies a no molt trigar m'hi poso.

    Moltes gràcies per la recepta.

    Un petó

    Eli

    ResponElimina
  4. Rissotto i de formatges, nen m'has tocat, ara mateix menjaria una cullereta. Petons.

    ResponElimina
  5. Sigui de qui sigui la recepta, està genial Víctor! A casa també ens agraden molt els arrossos i risottos, que cada vegada em surten millor!
    Per cert...ja toca que et pillis una THMX, no? jajajajjajaja
    Petons guapo...m'apunto la recepta!!
    Gemma de Food&Cakes by GB

    ResponElimina
  6. M'encanta el risoto i el formatge també, aixi que la combinació em sembla ideal!! petons

    ResponElimina
  7. necessitaria 100 culleradetes d'aquestes per satisfer la meva gula!! bonisim!!

    ResponElimina
  8. Le tengo unas ganas tremendísimas a preparar un buen risotto!!! Y viendo este tuyo de queso, mmmmmmm, no te lo puedes ni imaginar!!!! Es genial!!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  9. Qué cosa tan rica. Nos chiflan los risottos. Y como el queso también nos encanta, seguro que éste cae. La pinta, desde luego, es exquisita, tan cremosito.....
    Un abrazo.

    ResponElimina
  10. Qué agradecidos son los platos de arroz. Y de entre ellos, especialmente los risotto. No conozco a nadie que no le guste este plato, ya sea con quesos, con setas, con pollo...hay tantas variantes que podemos adaptar el plato a nuestro gusto como has hecho tu con el de Nieves.

    Gracias a ambos por esos risottos !!!

    ResponElimina
  11. Adoro los risotos y el tuyo se ve con una textura perfecta, cremosito y en su punto...
    Un beso

    ResponElimina
  12. Te puedes creer que nunca he hecho Risotto? Creo que tengo un problema con el arroz, no le cojo el punto... Así que tendrás que prepararme uno para saber si está bueno o no!!! :)

    ResponElimina
  13. òndia, quin aspecte!! Molt xulo això de presentar-ho en culleretes!

    ResponElimina
  14. El rissotto ha d'estar boníssim, però noi, amb això de les presentacions i les fotos estás imparable!!! Ets un crack!

    ResponElimina
  15. Segur que ja t'havia comentat en algun altre post que els formatges són la meva passió!! així que aquesta recepta m'està fent salivar molt i molt!! m'encanta!!

    ResponElimina
  16. Uffff quina pinta....amb deixes amb ganas de provarlo....te una textura "ideale " com dirian els italianinissss
    Petonets.

    ResponElimina
  17. Te ha quedado de lujo Victor! Con una textura perfecta y cremoso, vamos un 10 de risotto! Dan ganas de meterse la cucharita en la boca sin pestañear. Un abrazo!

    ResponElimina
  18. Olé i una versió magnifica. I es que totes les receptes amb thermomix es poden fer versió tradicional i al inrevés
    Gràcies Victor per confiar una vegade més en les meves receptes..

    Un petonet

    ResponElimina
  19. Soy ratona...si, lo confieso, me pirra el queso!!!
    Tu plato me parece delicioso.
    Besos.
    Raquel

    ResponElimina
  20. Aquest risotto t'ha quedat de luxe! A mí com el formatge és un dels meus vicis, doncs li dono un 10 al teu plat. Els meus pares, sempre que venen a Holanda, em porten un Manchego, perque sigui tendre, sec, o semi, és la meva perdició :)
    Petons i bon començament de setmana

    ResponElimina
  21. jaja, la verdad es que yo creo que todo al final siempre nos "obsesionamos" con algo, a mi tambien me da opr reepetir ciertas recetas pero es que cuandoe stan buenas y en casa nos encantan no hay otra cosa que hacer...este risotto me encanta! se ve super jugoso con ese extra de queso, tomo nota que hace tiempo que no hago ninguno. un beso

    ResponElimina
  22. Con lo que disfruto yo un buen risotto!
    Me ha encantado tu versión.
    Tienes toda la razon en que todos tenemos recetas fetiche, aquéllas sin las que no podemos vivir... al menos yo.
    La cosa no está para estar todos los días con deconstrucciones jajaja.

    besos !!

    ResponElimina
  23. Amb el que ens agrada a casa el rissotto... la propera vegada ens avises! :P molts petonets

    ResponElimina
  24. Víctor! M'encanta aquest Risotto!! Començaria amb una cullereta i me les acabaria totes! jajajaja!!! mmm!!! inclús ara per esmorzar!!! Un petó guapo

    Ah! i no pateixis que et prenc la paraula, t'enviaré macarons abans que a casa ens surtin per les orelles.

    Ptons!

    ResponElimina
  25. Mare meva quin arròs, se'm cau la baba només de mirar les fotos. Te que estar de vici, amb aquest barreja de formatges impressionant. Tinc que possar-me i fer algun rissoto que no m'estrenat. M'ha encantat i ho expliques la mar de be. No descarto fer-lo un d'aquets caps de setmana.

    Petonets

    ResponElimina