dimarts, 10 de setembre de 2013

Vinagre de maduixa

I ja som aquí de nou, tal i com us vaig dir, amb un bàsic més, aquest cop, però, de salat.

Es tracta d'un vinagre de maduixes que feia temps que em rondava pel cap de fer, i tot i que ja no és temporada de maduixes, n'he aconseguit casualment unes quantes (no em pregunteu quant de temps han estat en càmera frigorífica, ni la seva procedència...), i he aprofitat per fer-ho.

És un vinagre molt i molt suau, i podríem dir que les maduixes li donen més aviat aroma que no pas gust, però el resultat obtingut val la pena.

Ingredients:

- 500ml. de vinagre de poma
- 300grs. de maduixes

Preparació:

Igual que per l'extracte, ja veieu que només tenim dos ingredients, així que la dificultat no pot ser gaire, oi?

Netegem molt bé les maduixes, les assequem, ens desfem de la part verda, i les tallem a trossos.

A un pot de vidre posarem el vinagre de poma i les maduixes trossejades. Tanquem, i deixem macerar durant tres setmanes a un lloc ben iluminat.

Quan hagin passat les tres setmanes, ho colem amb un colador de malla fina, i ja podem gaudir del nostre vinagre de maduixes amb una bona amanida, aprofitant aquests últims dies vacacionals.

Idea extreta de Google i el seu buscador, però sobretot, de Mi Gran Diversión.


18 comentaris:

  1. Yo también lo preparé, le da un toque especial a los aliñños. Besos.

    ResponElimina
  2. Ohhhhhh, pero que rico!!!! Será el vinagre de las ocasiones especial, porque que saborcillo!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  3. Ostras...tinc unes quantes maduixes a la nevera ja se com les aprofitare!!! Quina bona pinta!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  4. Precisamente me regalaron una caja de fresas ayer así que me voy a decidir a hacer esta vinagre. Gracias por la receta.
    Bss

    ResponElimina
  5. Seguro que esta delicioso con las fresas, con esta vinagre los aliños deben quedar de cine. Me apunto la idea para hacerlo en casa. Gracias por compartir! Un abrazo

    ResponElimina
  6. M'encanta! M'agradaria molt veure per un foradet on deixes totes les ampolles que necessiten repòs...els fantàstics licors, l'essència de vainilla, el vinagre de maduixes!! M'encanten els teus bàsics! Un pto guapo!

    ResponElimina
  7. Esperaré la temporada real de maduixes perquè a mi aquest "casualment" no em passen. Petons.

    ResponElimina
  8. Apa quines receptes més originals que ens portes!!! m'agrada la idea, les maduixes li han de donar un toc ;)

    ResponElimina
  9. Gràcies per explicar´-lo! A mi m'encanta i sempre el compro fet. Ara ja en sabem una mica més, per l'any que ve fet a casa!

    ResponElimina
  10. Quina idea tan bona!!! I que fàcil!! Ho tindre que provar! petons

    ResponElimina
  11. Igual que em va agradar molt l'essència de vainilla, m'agrada molt aquest vinagre!! Em sembla moooolt original!!! Jo gairebé sempre tinc maduixes perquè quan estan de temporada en compro un parell de quilos i les fico al congelador.... sé que no és la millor opció però són un recurs ideal per fer sucs de fruites o algunes preparacions quan ja no és temporada!

    ResponElimina
  12. Ostres, quina bona idea!!! L'hauré de preparar!! Quina tornada més genial Víctor!

    ResponElimina
  13. que bo aquest vinagre!! per les amanides li ha de donar un gustet ben original! petns

    ResponElimina
  14. Pues nada, otro home made que me apunto!!! ;)

    ResponElimina
  15. Hola Victor!!! me alegro de verte! que tal el verano????..seguro que genial, verdad??? ;)
    Adoro los vinagres aromatizados con frutas...además tiene un color taaaan bonito!!!!
    Que tengas un feliz feliz..resto de semana..ya casi llegamos!!! ;)
    muchos besossssssssss!!!

    ResponElimina
  16. Doncs si que es fàcil! Aquest vinagre amb una amanida amb formatge es bonissim! Petons

    ResponElimina
  17. Mmmm... vinagre de maduixa? Qué bo! Bastant diferent al que estic acostumada, pero es innovador:) Encara que a aquestes altures, tal i com dius, ens es una mica complicat trobar maduixes tot i que potser queda bé amb alguna altra fruita! Amb amanida verda potser no m'agradaría tant com amb una amanida de tomàquet o amb formatge de cabra i ceba caramelitzada (se m'està fent la boca aigua) jajajajaja
    Petonets!

    ResponElimina
  18. que vinagre mas original Victor!
    seguro que le da un toque estupendo a los platos, me gusta.
    un beso

    ResponElimina