divendres, 29 de juliol del 2011

Paté als pebres

Sisi, heu llegit bé, als pebres, perquè he emprat, tal i com deia la recepta, diferents pebres (en el meu cas rosa, verd i negre). Ja feia temps que volia animar-me amb una recepta d'aquest estil, perquè com m'agrada molt el paté, pensava que fer-ho a casa podia estar més bo. I crec que no anava gaire equivocat, el primer tast va ser amb un regust massa intens a brandy, però després d'haver-ho deixat reposar un parell de dies, vaig considerar que no havia sortit gens malament. Hi ha molts llocs on podeu trobar receptes de l'estil, jo he adaptat la idea de webosfritos, però sense afegir-hi ni la cansalada ni el 'lacón'. A veure què us sembla...


Ingredients:

- 500 grs. de fetges de pollastre nets, sense res més
- 30 grs. de brandy per a macerar
- 30 grs. de mantega
- 30 grs. d'oli d'oliva
- 50 grs. de ceba tendra
- 250 grs. (que no ml.) de crema de llet per cuinar
- Sal
- un grapadet de grans de pebre negre, verd i rosa
- una mica de canyella
- un got petit d'Oporto (Su, de WebosFritos, no ho especifica, jo hi vaig posar Oporto blanc)

Preparació:

El primer de tot és macerar els fetges de pollastre amb el brandy durant unes 3 hores. Jo ho vaig fer durant tota una nit, segurament per això l'aroma de brandy t'inundava en menjar-ho. S'especifica que siguin fetges nets sense res més, perquè habitualment els venen conjuntament amb els cors, i aquests s'han de descartar.
Un cop macerats, posem a bullir en aigua els pebres, i una mica de sal. Afegim els fetges i ho coem durant uns 15 minuts. Ho colem i ho reservem.
A una paella, sofregim la ceba amb oli fins que estigui transparent, i seguidament afegim els fetges amb els pebres que teníem reservats. Finalment, hi tirem un polsim de canyella, i l'Oporto.
Ara ja queda el més fàcil. Deixem coure un parell de minuts, i tot al got de la batedora, a triturar. Si ho veiem molt dens, podem afegir una mica d'aigua. Per últim, afegim la crema de llet i acabem de triturar.
A la recepta original indica que per guardar-ho, ho cobrim amb llard de porc. Jo com no tenia, vaig preparar una mica de gelatina amb uns grans de pebre per cubrir-ho.
Ah, i per treure-ho del motlle, si ho fiqueu cinc minuts abans al congelador, us serà molt més fàcil!!!
Unes bones torradetes i un vinet blanc (perquè no el mateix Oporto...), i tot enllestit.





Print Friendly and PDF